
Blog
Microsoft, Apple i Google również popełniają duże błędy

Premiera nowego produktu w konsumenckiej gałęzi świata IT to jak narodziny Royal Baby – oczy całego świata zwrócone są na Microsoft, Apple czy Google, które na deskach sali konferencyjnej składają nam obietnicę dostarczenia nowej jakości. Czasem jednak okazuje się, że nawet w najlepszej rodzinie, trafi się czarna owca. Przyczyna? Ignorancja, firmy zapominają o UX (User Experience) – to dziedzina z pogranicza psychologii i statystyki, która bada uczucia odbiorców.

Niezależnie czy mówimy o produkcie fizycznym, czy usłudze lub oprogramowaniu, ich sukces uzależniony jest od czegoś, co nazywamy UX, czyli odczucia użytkownika. Nie jest to zwykły parametr bądź dodatkowa funkcja, którą możemy uwzględnić, albo pominąć. Doświadczenie użytkownika jest nierozłącznie związane ze wszystkim, z czym mamy styczność i inne dla każdego rodzaju produktu czy usługi. Ignorowanie tej kwestii może mieć dramatyczny wpływ na sukces projektu. – W idealnym świecie firma najpierw zastanawia się, analizuje otoczenie biznesowe, bada potrzeby odbiorców, a następnie projektuje i przede wszystkim testuje produkt, nim trafi na rynek. Dzięki doskonałemu UX rozwiązuje problemy klienta, trafia idealnie w jego bolączki – te znane, jak i te nieodkryte, niezdefiniowane, które uczynią jego doświadczenia lepszymi – komentuje Piotr Chwiedziewicz, marketing manager z firmy Symetria zajmującej się badaniem i projektowaniem doświadczeń. Niestety zdarza się, że mimo usilnych starań, ze strony producenta, coś idzie nie tak.
spis treści
Similar articles


Podsumowanie miesiąca. Luty 2023

Badania UX w nowej rzeczywistości – poradnik krok po kroku
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz
Twój adres email nie zostanie opublikowany
Wymagane pola są oznaczone *