Case study: Mastercard
Wszechstronna
strona internetowa dla
zróżnicowanych klientów
Mastercard jest globalnym dostawcą usług finansowych. Wydaje karty debetowe, kredytowe i prepaid klientom na całym świecie.
Bankowość
-
Testy użyteczności
Wyzwanie
Jak sprawdzić, co użytkownicy myślą o płatnościach mobilnych?
Głównym wyzwaniem było zaprojektowanie i przeprowadzenie szeroko zakrojonych testów z użytkownikami korzystającymi z różnych metod płatności mobilnych. Stosując różnorodne metody badawcze, udało nam się uzyskać pełny obraz potrzeb, opinii i reakcji użytkowników końcowych.
Projekt w liczbach
Jak podeszliśmy do wyzwania
Głównym celem tego etapu prac była weryfikacja wiedzy użytkowników na temat płatności mobilnych.
- Desk Research
- Analiza heurystyczna
- Wywiady z interesariuszami
- Testy ilościowe
- Testy użyteczności
Przeprowadziliśmy warsztat, podczas którego skonsolidowaliśmy wszystko, czego się wcześniej nauczyliśmy i przekształciliśmy to w praktyczne punkty. Mapowanie podróży klientów pomogło nam wybrać, na których aspektach się skoncentrować, w zależności od rodzaju klientów.
- Tworzenie person
- Mapowanie podróży klienta
- Szkicowanie struktury witryny
Przeprowadziliśmy zarówno badania jakościowe, jak i ilościowe. Uczestnicy testów użyteczności – zarówno klienci B2C, jak i B2B – oceniali istniejący serwis i wskazywali aspekty, które były akceptowalne oraz te, które wymagały pilnej zmiany.
- Testy użyteczności
- Testy ilościowe
W oparciu o wyniki przeprowadzonych badań i potrzeby biznesowe, stworzyliśmy strategię treści, która miała na celu pomóc w przygotowaniu dodatkowych tekstów na stronę i inne kanały komunikacji. Artefakt składał się z zestawu wytycznych do komunikacji oraz konsolidacji potrzeb użytkowników.
- Strategia treści
- Przeprojektowanie wiadomości e-mail i dokumentów
Efekt
Czy proces był łatwiejszy i szybszy?
Użytkownicy uznali, że nowa, przeprojektowana aplikacja była łatwiejsza w użyciu, proces stał się bardziej płynny, dzięki czemu mogli szybciej osiągnąć swoje cele.