Case study: Netia
Serwis telekomu, w którym wszystko jest proste
Netia jest jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, oferującym duży zakres usług zróżnicowanym segmentom klientów. Jak umożliwić użytkownikom Netia.pl łatwe znalezienie usługi dla siebie?
Telekomunikacja
- Szkolenia UX
- Desk Research
- Analiza heurystyczna
- Wywiady z interesariuszami
- Testy ilościowe
- Testy jakościowe
- Testy użyteczności
- Warsztaty strategii UX
Wyzwanie
Jak zaprojektować stronę internetową i dopasować do niej szeroki wachlarz usług?
Skupiliśmy się na zaprojektowaniu strony internetowej, która była intuicyjna i użyteczna – naszym priorytetem było udostępnienie wszystkich niezbędnych informacji. Wzięliśmy pod uwagę dwie grupy: klientów B2B i B2C.
Projekt w liczbach
Jak podeszliśmy do wyzwania
Ten etap pozwolił nam zapoznać się z zagadnieniem i dobrze rozpocząć projekt. Współpraca z różnymi interesariuszami – od konsultantów po członków zarządu – pozwoliła nam poznać ich punkt widzenia na całą organizację.
- Desk Research
- Analiza heurystyczna
- Wywiady z interesariuszami
- Testy ilościowe
- Testy użyteczności
Przeprowadziliśmy warsztat, podczas którego zintegrowaliśmy całą dotychczasową wiedzę i wypunktowaliśmy najważniejsze aspekty. Mapowanie podróży klienta pomogło nam wybrać elementy, na których warto się skoncentrować, z uwzględnieniem grup klientów.
- Tworzenie person
- Mapowanie podróży klienta
- Szkicowanie struktury strony www
Przeprowadziliśmy badania jakościowe oraz ilościowe. Uczestnicy testów użyteczności – zarówno klienci B2B, jak i B2C – oceniali istniejący serwis i wskazywali aspekty, które były akceptowalne i te, które wymagały pilnej zmiany.
- Testy użyteczności
- Testy ilościowe
Na podstawie wyników naszych badań i potrzeb biznesowych, stworzyliśmy strategię treści, która miała pomóc w tworzeniu dodatkowych tekstów na stronę i inne kanały komunikacji. Strategia opierała się na zestawie wytycznych do komunikacji oraz konsolidacji potrzeb użytkowników.
- Przygotowanie strategii treści
- Przeprojektowanie dokumentów i wiadomości email
Po zebraniu wystarczającej ilości danych, mogliśmy przystąpić do projektowania makiet, a następnie tworzenia gotowych do wdrożenia interfejsów użytkownika. W sumie stworzyliśmy ponad 90 makiet i 90 projektów graficznych, które ponownie przetestowaliśmy. Zostały one przekazane zespołowi deweloperskiemu.
- Wireframe i projekt makiety
- Projekty graficzne
- Testy użyteczności
- Przekazanie materiałów deweloperom
Efekt
Jak zaprojektować stronę internetową i dopasować do niej szeroki wachlarz usług?
Efektem końcowym był projekt strony internetowej dostosowany do wymagań wszystkich użytkowników – zarówno B2B, jak i B2C. Szeroko zakrojone badania umożliwiły stworzenie czegoś jednocześnie użytecznego i funkcjonalnego.