fbpx
Przewiń

Case study: Netia

Serwis telekomu, w którym wszystko jest proste

Hero Banner Photo (1)
Podsumowanie

Netia jest jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, oferującym duży zakres usług zróżnicowanym segmentom klientów. Jak umożliwić użytkownikom Netia.pl łatwe znalezienie usługi dla siebie?

Sektor

Telekomunikacja

Nasza rola w projekcie
  • Szkolenia UX
  • Desk Research
  • Analiza heurystyczna
  • Wywiady z interesariuszami
  • Testy ilościowe
  • Testy jakościowe
  • Testy użyteczności
  • Warsztaty strategii UX

Wyzwanie

Jak zaprojektować stronę internetową i dopasować do niej szeroki wachlarz usług?

Skupiliśmy się na zaprojektowaniu strony internetowej, która była intuicyjna i użyteczna – naszym priorytetem było udostępnienie wszystkich niezbędnych informacji. Wzięliśmy pod uwagę dwie grupy: klientów B2B i B2C.

Projekt w liczbach

0
miesięcy pracy
więcej niż
0
użytkowników badań
0
zaprojektowanych podstron

Jak podeszliśmy do wyzwania

I
Diagnoza i badania
Opis

Ten etap pozwolił nam zapoznać się z zagadnieniem i dobrze rozpocząć projekt. Współpraca z różnymi interesariuszami – od konsultantów po członków zarządu – pozwoliła nam poznać ich punkt widzenia na całą organizację.

Tasks
  • Desk Research
  • Analiza heurystyczna
  • Wywiady z interesariuszami
  • Testy ilościowe
  • Testy użyteczności
II
Knowledge transfer
Opis

Przeprowadziliśmy warsztat, podczas którego zintegrowaliśmy całą dotychczasową wiedzę i wypunktowaliśmy najważniejsze aspekty. Mapowanie podróży klienta pomogło nam wybrać elementy, na których warto się skoncentrować, z uwzględnieniem grup klientów.

Tasks
  • Tworzenie person
  • Mapowanie podróży klienta
  • Szkicowanie struktury strony www
III
Badania
Opis

Przeprowadziliśmy badania jakościowe oraz ilościowe. Uczestnicy testów użyteczności – zarówno klienci B2B, jak i B2C – oceniali istniejący serwis i wskazywali aspekty, które były akceptowalne i te, które wymagały pilnej zmiany.

Tasks
  • Testy użyteczności
  • Testy ilościowe
IV
Projektowanie komunikacji
Opis

Na podstawie wyników naszych badań i potrzeb biznesowych, stworzyliśmy strategię treści, która miała pomóc w tworzeniu dodatkowych tekstów na stronę i inne kanały komunikacji. Strategia opierała się na zestawie wytycznych do komunikacji oraz konsolidacji potrzeb użytkowników.

Tasks
  • Przygotowanie strategii treści
  • Przeprojektowanie dokumentów i wiadomości email
V
Projektowanie UX & UI
Opis

Po zebraniu wystarczającej ilości danych, mogliśmy przystąpić do projektowania makiet, a następnie tworzenia gotowych do wdrożenia interfejsów użytkownika. W sumie stworzyliśmy ponad 90 makiet i 90 projektów graficznych, które ponownie przetestowaliśmy. Zostały one przekazane zespołowi deweloperskiemu.

Tasks
  • Wireframe i projekt makiety
  • Projekty graficzne
  • Testy użyteczności
  • Przekazanie materiałów deweloperom

Efekt

Jak zaprojektować stronę internetową i dopasować do niej szeroki wachlarz usług?

Efektem końcowym był projekt strony internetowej dostosowany do wymagań wszystkich użytkowników – zarówno B2B, jak i B2C. Szeroko zakrojone badania umożliwiły stworzenie czegoś jednocześnie użytecznego i funkcjonalnego.

Final Image

Może Ci się spodobać…