fbpx

Szkolenie w pigułce

3- dniowa sesja

Teoria i ćwiczenia
praktyczne

Małe grupy
szkoleniowe

8-12 osób

Networking

Ze specjalistami
z wielu branż

Imienny certyfikat

Potwierdzający Twoje
kompetenecje

Sesja on-line

Czyli szkolenie
gdzie chcesz

3- dniowa sesja

Teoria i ćwiczenia
praktyczne

Małe grupy
szkoleniowe

8-12 osób

Networking

Ze specjalistami
z wielu branż

Imienny certyfikat

Potwierdzający Twoje
kompetenecje

Sesja on-line

Czyli szkolenie
gdzie chcesz

Dla kogo jest

Prowadzenie warsztatów UX

  • Projektantów UX
  • Product Ownerów
  • Badaczy i Badaczek UX
  • Product Managerów
  • Project Managerów

 

… i wszystkich, którzy chcą podejmować decyzję w oparciu o pracę warsztatową i zachowania użytkowników

Program szkolenia

DZIEŃ 1

Warsztaty z interesariuszami (9:30 – 14:30)

9:30 – 10:30

Planowanie struktury i przebiegu warsztatu

  • Jak optymalnie adaptować design sprint, design thinking i warsztatowe narzędzia UX do potrzeb naszego zespołu.
  • Cele warsztatu w różnych kontekstach pracy z usługami cyfrowymi (faza Discovery, poszukiwanie koncepcji, faza projektowania, praca z istniejącym produktem).
  • Jak dobrać uczestników i zbudować grupy warsztatowe? Jak przygotować przestrzeń do pracy i materiały?
10:30 – 14:30

Narzędziownik warsztatowy: warsztaty Discovery z interesariuszami

  • Jak uporządkować wiedzę interesariuszy na początku projektu i zdiagnozować możliwe kierunki działań.
  • Mapowanie ekosystemu usług, podróży użytkownika i inne techniki pracy z interesariuszami.
  • Jak to zrealizować w formie zdalnej?
  • Poznaj recepty na warsztat, konkretne narzędzia i przećwicz je w praktyce (trening facylitacji online).

DZIEŃ 2

Warsztaty Service Discovery (9:30 – 10:30)

9:30 – 10:30

Facylitacja warsztatów

  • Cele warsztatu w różnych kontekstach pracy z usługami cyfrowymi (faza Discovery, poszukiwanie koncepcji, faza projektowania, praca z istniejącym produktem).
  • Rola facylitatora i dobre praktyki. Zadania otwierające, dywergencja, konwergencja, wnioski.
  • Warsztaty zdalne (online) a klasyczne. Jak utrzymywać zrozumienie, motywację i „alignment” pomiędzy uczestnikami w trakcie warsztatu.
10:30 – 14:30

Narzędziownik warsztatowy: Service Discovery

  • Jak wypracować grupowo koncepcję nowej usługi/funkcji.
  • Efektywna praca z propozycją wartości, szablonem wizji produktu i alternatywnymi canvasami.
  • Jak to zrealizować w formie zdalnej?
  • Poznaj receptę na warsztat, konkretne narzędzia i przećwicz je w praktyce (trening facylitacji online).

DZIEŃ 3

Warsztaty UX Design (9:30 – 14:30)

9:30 – 12:30

Narzędziownik warsztatowy: warsztaty UX design

  • Jak zaplanować pracę grupową w pracy nad interfejsami użytkownika oraz z działającym produktem.
  • Brainsketching, Crazy 8s, Design Studio i inne techniki generowania koncepcji UI.
  • Adaptowanie design sprint do kontekstu zespołu. Przechodzenie od myślenia wymaganiami do myślenia ścieżkami użytkownika.
  • Zasady organizacji spotkań feedbacku dla projektów (design critique).
  • Jak to zrealizować w formie zdalnej?
  • Poznaj receptę na warsztat, konkretne narzędzia i przećwicz je w praktyce (trening facylitacji online).
12:30 – 14:30

Unikanie pułapek warsztatów

  • Co może pójść nie tak, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach.
  • Co zrobić, żeby efekty warsztatu rzeczywiście zostały wykorzystane. Podsumowywanie warsztatów i propagacja ich wyników.

Opinie o szkoleniu

Stwierdziłem, że zdalna wersja może być lekcją dla wszystkich. Wyzwanie dla organizatorów było ogromne, dla odbiorców też – miewamy dużo rozpraszaczy w domach… ale udało się! Łącznie z ćwiczeniami w grupach – wyszło świetnie.

Paweł Kamiński

Senior Product Designer w Enginiety

Jedno z najlepszych szkoleń na jakim byłem – super przedstawienie tematu i ciekawa forma.

Krzysztof Caliński

Z-ca Dyrektora ds. Wideo Online w Cyfrowy Polsat

Bardzo konkretne treści przykłady i dużo ćwiczeń! Prowadzący którzy znają się na temacie i pracują w tym biznesie 🙂 Dużo przykładów z życia. Widać, że firma tym żyje na codzień a nie teoretyzuje!

Kaja Kalmus

Junior DevOps Engineer w ING Bank Śląski

Czego się nauczysz

  • Skutecznego planowania przebiegu warsztatu online/offline, uwzględniając zakres projektu, etap i potrzebny skład uczestników
  • Świadomego sterowania pracą, tak by generować koncepty i podejmować decyzje, budując strategię UX i stosując podejście service design
  • Tworzenia i moderowania przestrzeni do efektywnej pracy grupowej – również zdalnej

Trenerka szkolenia

Anna Schneider

Head of Discovery, Symetria

Anna na co dzień zarządza zespołem projektantów i badaczy. Projekty prowadzi w duchu metodyki User Centered Design. Zainteresowana szczególnie zagadnieniami związanymi z procesami poznawczymi, komunikacją człowiek-komputer oraz nowoczesnymi formami komunikacji i obsługi klientów.

Specjalizuje się w badaniach jakościowych m.in. testach użyteczności i indywidualnych wywiadach pogłębionych. Jest współautorką raportu Chatboty w Polsce 2020.

Najbliższe szkolenia

Myślisz o zamkniętej sesji szkoleniowej dla zespołu?

Poznaj nasze rozwiązania dla organizacji

Masz pytania?

Potrzebujesz więcej czasu na podjęcie decyzji? A może chcesz dowiedzieć się więcej o szkoleniu? Napisz nam wiadomość