Case study: Masterpass
Jeszcze szybsze płatności w aplikacji mobilnej
Masterpass to szybki sposób płacenia online. Skupiliśmy się na aplikacji służącej do świadczenia tej usługi płatniczej.
Bankowość
- Benchmarking
- Badania z użytkownikami
- Warsztaty
- UX Design
- Content Design
- Iterative Design
- UI Design
- Wsparcie wdrożeniowe
Wyzwanie
Jak uprościć przepływ użytkownika, by szybkie płatności były naprawdę szybkie?
W tym projekcie skupiliśmy się na zidentyfikowaniu bolączek aplikacji Masterpass i przeprojektowaniu jej tak do przeprojektowania jej tak, aby była bardziej intuicyjna dla użytkowników. Skupiliśmy się przede wszystkim na punkcie widzenia użytkowników i rozwiązaliśmy problemy podczas serii projektowania iteracyjnego.
Projekt w liczbach
Jak podeszliśmy do wyzwania
Na tym etapie skupiliśmy się na analizie konkurencji i jej oferty, aby rozpocząć projekt i lepiej poznać specyfikę branży i naszego klienta.
- Benchmarking
- Desk Research
Poprosiliśmy klientów o przetestowanie obecnych rozwiązań i wskazanie wszystkiego, co wydaje im się nieintuicyjne. Chcieliśmy sprawdzić, które etapy procesu uniemożliwiają płynne i bezproblemowe przeprowadzenie transakcji.
- Testy użyteczności
- Testy ilościowe
Spotkaliśmy się z interesariuszami w celu prezentacji wyników badań oraz wypracowania możliwych rozwiązań. Zastosowaliśmy różne techniki facyliacyjne, takie jak macierz priorytetów, aby określić zakres i różnorodność prac, jakie musimy wykonać.
- Przygotowanie warsztatów
- Facylitacja
Bazując na wynikach testów użyteczności i warsztatów rozpoczęliśmy projektowanie nowego interfejsu użytkownika aplikacji Masterpass. Spostrzeżenia z badań pomogły nam stworzyć rozwiązanie, które odpowiadało na potrzeby użytkowników.
- UX Design
- Iterative Work
Aby zweryfikować poprawność naszych założeń, po przygotowaniu pierwszej wersji aplikacji, przetestowaliśmy ją z użytkownikami. Przeprowadziliśmy testy użyteczności w naszym laboratorium i zaprezentowaliśmy ich wyniki interesariuszom.
- Testy użyteczności
- Prezentacja wyników
Po przetestowaniu i weryfikacji UX nowej aplikacji, przeszliśmy do projektowania graficznego. Skupiliśmy się na głównych celach tego projektu i włączyliśmy je w proces uwzględniając wizję naszego klienta.
- Projekt graficzny
Efekt
Czy proces stał się łatwiejszy i szybszy?
Użytkownicy powiedzieli nam wprost, że nowa, przeprojektowana aplikacja jest łatwiejsza w użyciu, proces stał się bardziej płynny, dzięki czemu mogli szybciej osiągnąć swoje cele.