fbpx
Przewiń

Case study: Masterpass

Jeszcze szybsze płatności w aplikacji mobilnej

MASTERCARD 3 - hero popr
Podsumowanie

Masterpass to szybki sposób płacenia online. Skupiliśmy się na aplikacji służącej do świadczenia tej usługi płatniczej.

Branża

Bankowość

Nasz rola w projekcie
  • Benchmarking
  • Badania z użytkownikami
  • Warsztaty
  • UX Design
  • Content Design
  • Iterative Design
  • UI Design
  • Wsparcie wdrożeniowe

Wyzwanie

Jak uprościć przepływ użytkownika, by szybkie płatności były naprawdę szybkie?

W tym projekcie skupiliśmy się na zidentyfikowaniu bolączek aplikacji Masterpass i przeprojektowaniu jej tak do przeprojektowania jej tak, aby była bardziej intuicyjna dla użytkowników. Skupiliśmy się przede wszystkim na punkcie widzenia użytkowników i rozwiązaliśmy problemy podczas serii projektowania iteracyjnego.

Projekt w liczbach

0
Wykonanych płatności
0
Uczestników badań
0
Miesiące badań

Jak podeszliśmy do wyzwania

I
Benchmarking
Opis

Na tym etapie skupiliśmy się na analizie konkurencji i jej oferty, aby rozpocząć projekt i lepiej poznać specyfikę branży i naszego klienta.

Tasks
  • Benchmarking
  • Desk Research
II
Diagnoza
Opis

Poprosiliśmy klientów o przetestowanie obecnych rozwiązań i wskazanie wszystkiego, co wydaje im się nieintuicyjne. Chcieliśmy sprawdzić, które etapy procesu uniemożliwiają płynne i bezproblemowe przeprowadzenie transakcji.

Tasks
  • Testy użyteczności
  • Testy ilościowe
III
Warsztaty
Opis

Spotkaliśmy się z interesariuszami w celu prezentacji wyników badań oraz wypracowania możliwych rozwiązań. Zastosowaliśmy różne techniki facyliacyjne, takie jak macierz priorytetów, aby określić zakres i różnorodność prac, jakie musimy wykonać.

Tasks
  • Przygotowanie warsztatów
  • Facylitacja
IV
Iterative UX Design
Opis

Bazując na wynikach testów użyteczności i warsztatów rozpoczęliśmy projektowanie nowego interfejsu użytkownika aplikacji Masterpass. Spostrzeżenia z badań pomogły nam stworzyć rozwiązanie, które odpowiadało na potrzeby użytkowników.

Tasks
  • UX Design
  • Iterative Work
V
UX Research
Opis

Aby zweryfikować poprawność naszych założeń, po przygotowaniu pierwszej wersji aplikacji, przetestowaliśmy ją z użytkownikami. Przeprowadziliśmy testy użyteczności w naszym laboratorium i zaprezentowaliśmy ich wyniki interesariuszom.

Tasks
  • Testy użyteczności
  • Prezentacja wyników
VI
UI Design
Opis

Po przetestowaniu i weryfikacji UX nowej aplikacji, przeszliśmy do projektowania graficznego. Skupiliśmy się na głównych celach tego projektu i włączyliśmy je w proces uwzględniając wizję naszego klienta.

Tasks
  • Projekt graficzny

Efekt

Czy proces stał się łatwiejszy i szybszy?

Użytkownicy powiedzieli nam wprost, że nowa, przeprojektowana aplikacja jest łatwiejsza w użyciu, proces stał się bardziej płynny, dzięki czemu mogli szybciej osiągnąć swoje cele.

Może Ci się spodobać..

Symetria signet color