KREUJEMY

Zbliżenie do odbiorców i uruchomienie kreatywności pozwala stworzyć usługi o dużej wartości dla klientów jak i organizacji.
mastercard_grafika 1

Mastercard

Beer Vending Machine

 

Zobacz
SafeKiddo_grafika

SafeKiddo

Badania i przeprojektowanie procesu rejestracji aplikacji „Chroń dzieci w sieci”

Zobacz
Deutsche Bank Logo

Deutsche Bank

System sprzedaży funduszy inwestycyjnych

Zobacz
Symboliczne zdjęcie samolotu

LOT

Ulepszenie doświadczenia zakupowego podróżnych

Zobacz
Zdjęcie lusterka samochodowego

PZU

Projekt serwisu sprzedaży polis ubezpieczeniowych

Zobacz
Przykładowe zdjęcie interfejsów ING

ING Bank

Cykliczne badania użyteczności

Zobacz
Zdjęcie z kreacji reklamowej Credit Agricole

Crédit Agricole

Nowy serwis banku

Zobacz
Przykładowe zdjęcie butelki wina

Lidl

Badania etnograficzne oraz testy użyteczności kiosków cyfrowych

Zobacz
Zdjęcie grupy współpracowników

Orange

Cykl sesji certyfikatu UX-PM

Zobacz

Boston Scientific

Badanie UX urządzenia medycznego LATITUDE Consult™

Zobacz
Poglądowe zdjęcie symbolizujące użytkownika korzystającego z tableta

Asseco

Mobilna rewolucja w podpisywaniu dokumentów

Zobacz
Zdjęcie ekranu z wyświeloną stronę e-Kruk

Kruk

Windykacja online przyjazna użytkownikowi

Zobacz
Zdjęcie pokazujące płatność telefonem

Mastercard

Największe w Europie badanie etnograficzne płatności mobilnych

Zobacz
Grafika maskotki Netii

Netia

Serwis, który rozumie preferencje użytkownika

Zobacz
Zdjęcie płatności mobilnej

BLIK

Polski system płatności mobilnych bardziej zrozumiały dla użytkowników

Zobacz
Logo santander

Santander Bank Polska

Badanie UX wideoweryfikacji procesu zakładania konta bankowego

Zobacz

Metoda design thinking – czym jest i kiedy należy ją stosować?

Design thinking (z ang. twórcze myślenie bądź twórcze rozwiązywanie problemów) to pojęcie bardzo często używane nie tylko w krajach anglosaskich, ale praktycznie na całym świecie – również w Polsce. Najczęściej terminem tym posługują się osoby związane z takimi branżami jak IT. To właśnie w niej bowiem szczególnie ważne jest opracowywanie nowych rozwiązań, mających na celu ułatwić w znacznym stopniu korzystanie z poszczególnych stron internetowych, aplikacji czy urządzeń mobilnych. By tak się stało, warto powierzyć zadanie stworzenia innowacyjnych rozwiązań w danym zakresie (bądź wyeliminowania dotychczasowych problemów) specjalistom.

Etapy działania w zgodzie z metodą design thinking

Dla nas – zespołu tworzącego firmę Symetria – design thinking i zagadnienia z nim związane stanowią szczególnie ważny zakres działalności. Dzieje się tak, ponieważ wdrażanie nieznanych dotąd w Polsce rozwiązań sprawia, że klient, z myślą o którym je opracowujemy, może dzięki nim wyprzedzić konkurencję i dotrzeć do większej grupy osób, zachęcając do skorzystania z oferowanych przez niego dóbr bądź usług, co stanowi główny cel metody design thinking. Choć znana jest już od ponad pół wieku (powstała jeszcze w latach 60. w USA), ciągle jest udoskonalana. Obecnie można wyróżnić pięć, zdecydowanie najważniejszych etapów procesu twórczego myślenia bądź rozwiązywania problemów w zgodzie z nią, które dzielą się następująco:

  1. Empatia – jak można się łatwo domyślić, pierwszy etap działania polega na wnikliwym poznaniu potrzeb potencjalnych użytkowników danej usługi, aby następnie skupić się na ich spełnieniu. Wykorzystywane w tym celu są m.in. anonimowe ankiety, wywiady oraz wiele Innych metod badawczych.
  2. Określenie problemu – nie ma idealnie funkcjonujących systemów, urządzeń czy aplikacji, dlatego ważne jest zdefiniowanie najistotniejszego problemu z nimi związanego, który powinien zostać usunięty, co bez wątpienia sprawi, że pozyskanie nowych klientów stanie się o wiele łatwiejsze.
  3. Tworzenie pomysłów – metoda design thinking ma na celu wyeliminować problemy, na występowanie których uskarża się zdecydowanie największa grupa osób. Jeżeli więc np. dany serwis internetowy jest mało przejrzysty i trudno jest korzystać z niego w sposób intuicyjny, naszym celem jest dostosowanie go do potrzeb osób z niego korzystających.
  4. Kreowanie prototypów – urządzenie, usługa czy program w swojej pierwotnej postaci pozwala na dalsze doskonalenie, dlatego tak ważne jest jego sprawne utworzenie. Szczegóły techniczne na tym etapie nie są szczególnie ważne, lecz początkowa wizualizacja pomysłu dająca szansę dalszego rozwoju.
  5. Testowanie – mając stworzony prototyp, dochodzimy do ostatniego etapu działań w myśl metody design thinking, polegającego na udostępnieniu go wybranej grupie osób, które przez pewien czas mają za zadanie z niego korzystać i określać własne uczucia z tym związane. Takie działanie pozwoli bowiem wprowadzać kolejne rozwiązania i eliminować występujące nierzadko problemy, by ostatecznie otrzymać produkt, który może zostać udostępniony klientom danej firmy bądź instytucji.