fbpx

TOBI to metodologia opracowana przez SERCO Experience Lab na potrzeby oceny i porównania użyteczności stron internetowych firmy T-Mobile w różnych krajach (w Polsce ERA.PL). W tym roku badanie zostało przeprowadzone w Austrii, Anglii, Niemczech, Holandii, Czechach oraz po raz pierwszy w Polsce.

Agencja Symetria została wybrana jako jedyna z Polski do realizacji tego badania. Jej eksperci zostali przeszkoleni przez specjalny zespół badaczy z SERCO i T-Mobile.

Szkolenie przeprowadzone w siedzibie naszej firmy w Poznaniu trwało 2 dni i było niezwykle intensywne. Oprócz wprowadzenia do metodologii mieliśmy możliwość przeprowadzenia testowych sesji, które zostały natychmiast ocenione” – powiedział Piotr Jardanowski – szef działu badawczego Symetrii. Dodał również: „Wyniesione z tego spotkania informacje pozwoliły nam nie tylko lepiej przeprowadzić badanie TOBI, ale są również cennymi wskazówkami na przyszłość, których nie znajdzie się w podręcznikach.

Badanie zostało zrealizowane w Warszawie. W ciągu 4 dni przebadano 7 scenariuszy użycia za pomocą 32 użytkowników. Ocenie podlegały 3 fundamenty użyteczności: satysfakcja, sukces oraz wydajność. Efektem prac było z jednej strony – stworzenie zbioru błędów użyteczności i rekomendacji zmian na stronie ERA.PL, z drugiej opracowanie ocen, które umożliwiły porównanie serwisów w rożnych krajach.

Podziel się

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany
Wymagane pola są oznaczone *