Klient: LOT
Przeprojektowanie procesu sprzedaży biletów lotniczych
Zaprojektowaliśmy przyjazny proces zakupu biletów lotniczych dla firmy LOT, który uwzględniał potrzeby użytkowników. Zwiększyliśmy skuteczność mechanizmu cross i upsellingu. Projekt UI uwzględniał również możliwość korzystania z zakupów online przez osoby niewidome i słabowidzące.
Travelling
E-commerce
- Wywiad z interesariuszami
- Warsztaty z interesariuszami
- Testy jakościowe
- Product discovery
- Prototypowanie produktu
- Badania z użytkownikami
Wyzwanie
Jak zaprojektować przyjazny dla użytkownika proces zakupu biletów lotniczych?
Głównym wyzwaniem było zaprojektowanie intuicyjnego procesu zakupu biletów lotniczych z uwzględnieniem potrzeb użytkowników, w celu zwiększenia skuteczności mechanizmu cross i upsellingu.
Efekt
Jak połączyć intuicyjne zakupy z efektywnym crossem i upsellingiem?
Zaprojektowaliśmy intuicyjny proces zakupu biletów lotniczych, ze skutecznym i nienachalnym mechanizmem cross i upsellingu.
Główna koncepcja przebudowy procesu uwzględniała jak najlepsze poznanie potrzeb klientów i na tej podstawie podsuwanie im propozycji klasy podróży oraz zestawu usług dodatkowych. Klienci nie byli zmuszani do określania klasy podróży już w pierwszym kroku, a zamiast tego system w kilku prostych pytaniach sondował ich potrzeby względem oczekiwanego komfortu siedzenia, posiłków, rodzaju bagażu, z jakim podróżują, by w efekcie podpowiedzieć jedną z sześciu kategorii biletu, jaki będzie najlepiej dopasowany do ich potrzeb. Proces ten został przetestowany z grupą docelową i uzyskał bardzo dobre wyniki. Projekt UI został opracowany zgodnie z wytycznymi WCAG, tak by umożliwić korzystanie z zakupu online przez osoby niewidome i słabowidzące.