

BLIK jest metodą płatności dla polskich klientów. Stworzony przez PPS, umożliwia uzytkownikom płacenie zarówno za zakupy online, jak i offline, za pomocą 6-cyfrowego kodu, który dostępny jest w aplikacji bankowej.
Płatności
Naszym głównym wyzwaniem było dostosowanie interfejsu (zarówno webowego, jak i moblinego) do już istniejącej usługi. W tym celu przeprowadziliśmy szeroko zakrojone badania z użytkownikami, zarówno w naszym laboratorium, jak i w domach użytkowników. Chcieliśmy również ocenić, jak BLIK wypada na tle innych szybkich metod płatności
Wysłuchaliśmy opinii klientów na temat interfejsu BLIKa. Zbadaliśmy mocne i słabe strony istniejącego interfejsu użytkownika.
Zebraliśmy wszystkich interesariuszy na warsztatach, podczas których przedstawiliśmy wyniki testów użyteczności. Ustaliliśmy także kierunek, w którym chcielibyśmy podążać z nowym projektem interfejsu użytkownika.
Dobry prototyp jest połączeniem potrzeb biznesowych i użytkowników. Zdobyta wiedza pomogła nam zaprojektować dwa warianty nowego systemu eBLIK, zarówno w wersji desktop, jak i na urządzenia mobilne.
Wykorzystaliśmy eyetracking, aby ocenić, który z dwóch proponowanych projektów jest bardziej użyteczny i skuteczny.
Przygotowaliśmy szczegółowy raport z testów użyteczności wraz z ostatecznym projektem nowej strony internetowej zarówno w wersji mobilnej, jak i desktopowej.
Efektem końcowym był projekt strony internetowej dostosowany zarówno do wersji desktopowej, jak i mobilnej. Szeroko zakrojone badania na samym początku projektu umożliwiły zaprojektowanie produktu zarówno użytecznego, jak i przydatnego.