fbpx
Przewiń

Case study: Blik

Płatności zaprojektowane tak, by zachwycać

blik-baner
Podsumowanie

BLIK to system płatności mobilnych, który pokochali Polacy. Nie stało się to przypadkiem. Zespół BLIK we współpracy z Symetrią ciągle ulepsza swoje usługi.

Branża

Płatności

Nasza rola w projekcie
  • Testy użyteczności
  • Testy jakościowe
  • Badania etnograficzne
  • Co-creation
  • Warsztaty koncepcyjne
  • UX Design
  • UI Design

Wyzwanie

Jak sprawić, by proces płatności przebiegał bezproblemowo?

Naszym głównym wyzwaniem było dostosowanie interfejsu (zarówno webowego, jak i moblinego) do już istniejącej usługi. W tym celu przeprowadziliśmy szeroko zakrojone badania z użytkownikami, zarówno w naszym laboratorium, jak i w domach użytkowników. Chcieliśmy również ocenić, jak BLIK wypada na tle innych szybkich metod płatności

Nasze podejście

I
Diagnoza i Badania
Opis

Wysłuchaliśmy opinii klientów na temat interfejsu BLIKa. Zbadaliśmy mocne i słabe strony istniejącego interfejsu użytkownika.

Tasks
  • Testy użyteczności istniejącej platformy eBLIK z wykorzystaniem eyetrackera.
  • Badania etnograficzne z użytkownikami przeprowadzone w ich domach, których celem było zebranie informacji dotyczących możliwych ulepszeń interfejsu.
II
Co-creation
Opis

Zebraliśmy wszystkich interesariuszy na warsztatach, podczas których przedstawiliśmy wyniki testów użyteczności. Ustaliliśmy także kierunek, w którym chcielibyśmy podążać z nowym projektem interfejsu użytkownika.

Tasks
  • Prezentacja wyników badań
  • Zbieranie uwag od interesariuszy
  • Omówienie kierunku potencjalnego przeprojektowania
  • Co-creation
III
UX Design
Opis

Dobry prototyp jest połączeniem potrzeb biznesowych i użytkowników. Zdobyta wiedza pomogła nam zaprojektować dwa warianty nowego systemu eBLIK, zarówno w wersji desktop, jak i na urządzenia mobilne.

Tasks
  • Zaprojektowanie dwóch prototypów serwisu eBLIK.pl zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej serwisu
  • Wykorzystanie spostrzeżeń z przeprowadzonych badań i warsztatów.
IV
Testy użyteczności
Opis

Wykorzystaliśmy eyetracking, aby ocenić, który z dwóch proponowanych projektów jest bardziej użyteczny i skuteczny.

Tasks
  • Przeprowadzenie testów na dwóch nowych prototypach
  • Eyetracking jako uzupełniająca technika badawcza
  • Różnorodność dodatkowych mierników
V
Rezultat końcowy
Opis

Przygotowaliśmy szczegółowy raport z testów użyteczności wraz z ostatecznym projektem nowej strony internetowej zarówno w wersji mobilnej, jak i desktopowej.

Tasks

Efekt

Jak sprawić, by proces płatności przebiegał bezproblemowo?

Efektem końcowym był projekt strony internetowej dostosowany zarówno do wersji desktopowej, jak i mobilnej. Szeroko zakrojone badania na samym początku projektu umożliwiły zaprojektowanie produktu zarówno użytecznego, jak i przydatnego.

Może Ci się spodobać…

Symetria signet color