Klient: Santander
Chatbot – interfejs przyjazny dla użytkownika
Podczas badań UX mierzyliśmy emocje użytkowników w trakcie interakcji z chatbotem naszego klienta. Badania UX chatbota z pomiarem emocji użytkowników dały wskazówki służące przeprojektowaniu treści generowanych przez chatbota. Klient uzyskał informację zwrotną, jaka część rozmowy wywołała największe emocje u użytkowników oraz który z awatarów był najlepszy i dlaczego.
Bankowość
- Testy jakościowe
- Badania z użytkownikami
- Chatbot Design
- Testy użyteczności
- Testy GSR
Wyzwanie
Jak zaprogramować
chatbota przyjaznego
dla użytkowników?
Naszym głównym wyzwaniem było zbadanie postaw użytkowników wobec chatbota oraz emocji towarzyszących im podczas korzystania z jego funkcjonalności. Zdobyliśmy informacje zwrotne od użytkowników w zakresie: komunikatów, użyteczności interfejsu chatbota i odbioru awatarów chatbota.
Efekt
Zestaw wytycznych dotyczących przeprojektowania treści generowanych przez chatbota
Dostarczyliśmy szczegółowy raport ze wskazówkami dla klienta dotyczącymi przeprojektowania treści generowanych przez chatbota. Poddaliśmy weryfikacji użyteczność interfejsu oraz zbadaliśmy postawy użytkowników względem chatbota i sprawdziliśmy odbiór komunikatów. Zastosowaliśmy GSR, który pozwolił wyznaczyć moment rozmowy wzbudzający największe emocje użytkowników. Wskazaliśmy, który z awatarów jest najbardziej odpowiedni i dlaczego.