Symetria w gronie najlepszych na polu usability

Przystąpienie do UPA jest konsekwencją koncentracji działań agencji na polu usability. Symetria prowadzi od kilku lat zaawansowane prace nad rozwojem metodologii badań i narzędzi zwiększających praktyczną wartość audytów dla odbiorców. Wytycznych dostarczają standardy The Usability Professionals Association, oraz wyniki własnych badań z użyciem eye trackingu.

Jako przykład zaangażowania w życie społeczności skupionej wokół tematyki usability Golenia podaje wystąpienie ekspertów Symetrii jako jedynych reprezentantów Polski na w europejskim spotkaniu Tobii European User Meeting we Frankfurcie w kwietniu 2007 r. Celem konferencji była dyskusja i wymiana doświadczeń na temat zastosowań eye trackingu w obszarze user experience. „We Frankfurcie mieliśmy możliwość zaprezentowania naszych obserwacji i wniosków płynących z doświadczeń w eye trackingowym stosowaniu metody think aloud. Wartościowe okazały się dla nas także warsztaty i rozmowy w kuluarach z innymi badaczami z całej Europy. Prowadząc zarówno audyty, jak i działalność doradczą w zakresie architektury informacji musimy być na bieżąco ze wszystkimi nowinkami w branży. Dzięki temu zapewniamy europejski poziom naszych usług.” – dodaje Golenia.

Eye Tracking

Oprócz śledzenia aktualności agencja prowadzi liczne badania własne, pozwalające na wypracowanie indywidualnej metodologii. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku eye trackingu. Metoda ta pozwala za pomocą specjalnego systemu skanowania toru wzroku na poznanie w bezinwazyjny sposób wszystkich miejsc skupiających zainteresowanie użytkownika. Dzięki temu możliwa jest analiza efektywności wszelkiego rodzaju przekazów wizualnych (reklam internetowych i prasowych, filmów, layoutów, makiet, opakowań etc.) wyświetlanych ma monitorze. Ta stosunkowo młoda sfera badań eye trackingowych znajduje się wciąż w fazie rozwoju metodologii i ustalania światowych kryteriów analizy danych. Skutkiem prac społeczności skupionej wokół usability jest ciągłe zwiększanie jakości i efektywności prezentowanych odbiorcom wyników.

Kierunek ten potwierdza Dominik Golenia – „Priorytetem jest praktyczna wartość naszych raportów dla klienta. Stale rozbudowujemy własną bazę badań i pracujemy nad ich podstawami merytorycznymi. Wszystko to służy zwiększaniu wymiernej, realnej wartości audytów. Za najważniejszą uznajemy bowiem przekładalność dostarczanych wyników na proponowane konkretne usprawnienia analizowanych treści. Dołączenie do UPA pozwala nam zrobić kolejny krok w tym kierunku.”

O Symetrii: W obszarze działań istniejącej od 1998 r. Symetrii znajdują się audyty serwisów i intranetów, analizy reklam i layoutów internetowych i prasowych. Agencja doradza w zakresie architektury informacji i we własnym laboratorium eye trackingowym przeprowadza testy użyteczności z udziałem użytkowników. Do klientów Symetrii w zakresie web usability należą m.in: PGNiG SA, TVP S.A, Home.pl,TRIADA SA, sieć marketów Piotr i Paweł czy Wyższa Szkoła Bankowa.

Damy Ci znać o nowych wpisach

(publikujemy ok. 2 artykuły miesięcznie).

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *