Symetria poprawiła wyniki serwisu Militaria.pl

Informacje o Militaria.pl

Militaria.pl to lider w zakresie sprzedaży wiatrówek, akcesoriów strzeleckich, a także szeroko rozumianego sprzętu outdoorowego, ASG, paintball oraz akcesoriów samoobrony. Na polskim rynku sklep obecny jest od 1998r, a jego działalność online doceniana jest w różnorodnych konkursach.

Wyzwanie Symetrii

Wyzwanie, jakie zostało postawione przed Symetrią, to ogólna poprawa jakości serwisu, która miała mieć swoje odzwierciedlenie w identyfikacji i naprawie błędów użyteczności, poprawie opinii wśród użytkowników oraz realnym wzroście sprzedaży. Szczegółowo cele zostały określone następująco:

  • Cel 1: Zwiększenie średniej wartości koszyka (Average Order Value)
  • Cel 2: Zwiększenie liczby kupowanych produktów (Number of Bought Products and Average Number of Bought Products)
  • Cel 3: Zmniejszenie liczby osób zamykających okno przeglądarki na etapie formularza zakupowego
  • Cel 4: Poprawa wskaźników satysfakcji (badanie prowadzone przez Opiniac)

Proces działań

Na podstawie oczekiwań klienta zaprojektowano dedykowany proces działań, który rozpoczynał się spotkaniem wprowadzającym.
Pierwszym etapem prac był audyt użyteczności serwisu Militaria.pl, na który składała się heurystyczna ocena ekspercka oraz badania z użytkownikami w laboratorium Symetrii (poszerzone o eye tracking). W sumie w badaniach brało udział 4 ekspertów oraz 6 przedstawicieli grupy docelowej e-sklepu.
Kolejnym krokiem była analiza dobrych praktyk wśród 10 serwisów e-commerce z Polski i ze świata. Celem badania była identyfikacja najlepszych rozwiązań z zakresu funkcjonalności stron, komunikacji e-marketingowej oraz interakcji z użytkownikami. Analiza miała za zadanie dostarczyć Klientowi i projektantom zbiór inspiracji do dalszych prac.
W efekcie prac analityczno-badawczych przeprojektowano niektóre elementy strony, a ich wizualizację dostarczono Militaria.pl w postaci interaktywnego prototypu. Uzupełnieniem tych działań stało się również przeprojektowanie graficzne wybranych obszarów serwisu oraz opracowanie kreacji reklamowych.

Efekty

  • Cel 1: Zwiększenie średniej wartości koszyka (Average Order Value)
    Efekt: AOV = +2,30%
  • Cel 2: Zwiększenie liczby kupowanych produktów (Number of Bought Products and Average Number of Bought Products)
    Efekt: NoBP = +5,77%, ANoBP= +9,88%
  • Cel 3: Zmniejszenie liczby osób zamykających okno przeglądarki na etapie formularza zakupowego
    Efekt: -6,72%
  • Cel 4: Poprawa wskaźników satysfakcji (badanie prowadzone przez Opiniac)
    Efekt: Zadowolenie = +5,43%, Przydatność informacji = +7,50%, Nawigacja = +5,47%, Estetyka = +6,67%

 

Damy Ci znać o nowych wpisach

(publikujemy ok. 2 artykuły miesięcznie).

Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *