We make users buy

Proud member of UX Alliance

Użyteczność Twittera. Międzynarodowe badania z udziałem Symetrii.

Newsy

31.12.2010

0 komentarzy

Użyteczność Twittera. Międzynarodowe badania z udziałem Symetrii.

Celem badania było sprawdzenie, w jaki sposób firmy wykorzystują oficjalne twitterowe konta do komunikacji z Klientem. Czy robią to skutecznie? Jaka jest użyteczność Twittera?

Wydawałoby się, że poprawne prowadzenie kont przez wiodące marki jest oczywistością. Niestety, w wielu korporacjach osoby decyzyjne wciąż nie rozumieją jak ważna dla biznesu jest obecność w social media. Firmy mają trudności z poprawnym prowadzeniem profili. Pojawiają się liczne błędy dotyczące wyglądu strony, brandingu, łatwości zidentyfikowania konta jako oficjalnego czy ogólnej wiarygodności zamieszczanych postów.

Sytuacja ta zmotywowała UX Alliance, międzynarodowe stowarzyszenie firm zajmujących się badaniami użyteczności, do zaangażowania 40 specjalistów z 17 różnych krajów, którzy zbadali twitterowe konta 10 najbardziej podziwianych firm na świecie. Symetria, jako członek UX Alliance, reprezentowała w badaniu Polskę.

Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie: czy strony są jasne, łatwe w odbiorze i dobrze zorganizowane?
Badacze wcielili się w rolę użytkowników Twittera i nawiązali kontakt z każdą z 10 firm. Sprawdzano jak radzą sobie poszczególne oddziały przedsiębiorstw w każdym badanym kraju. Jeśli konto lokalne w danym państwie nie istniało, specjalista wysyłał tweeta do administratora konta globalnego.

Wiadomości odwoływały się do zwyczajnych sytuacji, jakie mogą spotkać każdego użytkownika:

  • pytania odnośnie promocji, nowych ofert lub obniżek,
  • wsparcie Klienta w przypadku awarii przedmiotu, który jest na gwarancji,
  • pytania odnośnie produktu,
  • zgłoszenie skargi, zażalenia.

Analizowano konta od strony technicznej, ale również kontakt nawiązywany z użytkownikami. Obserwowano jak oddziały w poszczególnych krajach używają kont do wywołania interakcji: co publikują, jak często zamieszczają posty, w jakim sposób odnoszą się do użytkowników, jak odpowiadają na zapytania, w jakim czasie udzielają odpowiedzi itd.

Zapraszamy do zapoznania się z raportem: Międzynarodowe badanie użyteczności Twittera

Przeczytaj też:

Skomentuj



Autorzy

Autorem bloga jest agencja e-biznes Symetria.

Od 1998 roku doradzamy i wykonujemy wdrożenia dla największych polskich firm.

Specjalizujemy się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w sieci.

Doświadczenie Symetrii budują także, odnoszące sukces, własne projekty: Sympatia.pl, Vitalia.pl oraz Trener.pl.

Dowiedz się więcej o autorach bloga

Newsletter

Zapis na newsletter oznacza akceptację regulaminu.

Ostatnie komentarze

Kasia

Kazdy grzejnik posiada tryb. Jak sie okreci termostat to tam na śrubce są cyferki. O- wyłączony ...

Widoczni

Z jednej strony oczywiście trzeba się wyróżnić (zresztą nie tylko w kontekście aplikacji mobi...

Gustavo Woltmann

Świetny artykuł, bardzo informatywny. Zarówno twórcy stron WWW, jak i projektanci wszelkich urz...

Admin

Justyna, Rzeczywiście! Polską wers...

Kamila

Ja po przeprowadzce do nowego mieszkania dostałam od spółdzielni termostaty w pudełkach, żeby s...

Tel.: 61 864 36 55 E-mail: biuro@symetria.pl
Agencja Interaktywna Symetria jest częścią Grupy Symetria