We make users buy

Proud member of UX Alliance

Symetria o INGbank.pl

Newsy

14.09.2010

0 komentarzy

Symetria o INGbank.pl

2 września 2010 ING Bank Śląski oficjalnie poinformował i uruchomił nową stronę internetową. Wprowadzono kompleksowe zmiany obejmujące zarówno warstwę graficzną, jak i użytecznościowo – funkcjonalną.

Tradycyjnie w takich sytuacjach eksperci zakresu usability oraz user experience udzielają swoich komentarzy. Poniżej przytaczamy fragment wypowiedzi Piotra Jardanowskiego (Usability Project Managera Agencji Symetria) na łamach Interaktywnie.com:

Nowa strona INGbank.pl to dobre zmiany z szacunkiem dla dotychczasowych użytkowników. Choć w pierwszej chwili sprawia wrażenie zupełnie zmienionej, to po chwili zastanowienia można bez problemu odkryć elementy, do których klienci zostali wcześniej przyzwyczajeni. W środkowej części mamy duży obszar reklamowy, poniżej trzy punkty startowe (tutaj nastąpiła drobna zmiana, ponieważ teraz reklamowane są 3 produkty, a nie jak do tej pory grupy klientów), pozostawiono również identyczne jak do tej pory menu górne – dla jego zwolenników.

Dobrym rozwiązaniem jest przeniesienie w górną część strony obszaru wyboru grupy klientów. Jest to już swego rodzaju konwencja stosowana przez większość stron posiadających różne grupy odbiorców. Dzięki temu podejściu zyskano przestrzeń na stronie, a także zwiększono liczbę dostępnych opcji (do tej pory były tylko 3).

[...] Z punktu widzenia użyteczności – użytkownik może się natknąć na kilka „pułapek”. Nie bardzo zrozumiały jest obszar „na skróty”. Takie rozwiązanie ma sens, jeżeli elementy – skróty – są od razu widoczne. Konieczność rozwinięcia listy powoduje, że obszar staje się mało użyteczny.

Wizualizacja zastosowana przy zakładkach (obszar bankomaty/placówki/wpłatomaty oraz waluty/fundusze) jest źle dobrana, przez co nie wiadomo, która zakładka jest aktywna. W przypadku 3 zakładek jest jeszcze możliwe rozwiązanie tej łamigłówki, ale przy 2 to już gra losowa.

[...]Podsumowując – zmiany na stronie głównej są zdecydowanie pozytywne. Zastosowane rozwiązania, organizacja informacji jest dużym atutem nowego serwisu. Niektóre elementy wymagają dopracowania, ale nie ma to wpływu na ogólny, pozytywny odbiór nowego serwisu.

Zobacz pełen artykuł na stronie Interaktywnie.com

Przeczytaj też:

Skomentuj



Autorzy

Autorem bloga jest agencja e-biznes Symetria.

Od 1998 roku doradzamy i wykonujemy wdrożenia dla największych polskich firm.

Specjalizujemy się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w sieci.

Doświadczenie Symetrii budują także, odnoszące sukces, własne projekty: Sympatia.pl, Vitalia.pl oraz Trener.pl.

Dowiedz się więcej o autorach bloga

Newsletter

Zapis na newsletter oznacza akceptację regulaminu.

Ostatnie komentarze

Kasia

Kazdy grzejnik posiada tryb. Jak sie okreci termostat to tam na śrubce są cyferki. O- wyłączony ...

Cart

Technologia walidacji poprzez skan twarzy jest coraz popularniejsza. I dobrze moim zdaniem jest to j...

Mateusz

Macie mnie, pierwszy akapit mnie kupił :) Muzeum whisky, zazdroszczę!

Julia

Bardzo ciekawy post, ale mam jedną uwagę. Możecie wprowadzić możliwość powiększania zdjęć ...

lukas

akurat uzycie formularaza jest najlepsza opcja zamiast adresu email

Tel.: 61 864 36 55 E-mail: biuro@symetria.pl
Agencja Interaktywna Symetria jest częścią Grupy Symetria