Symetria o INGbank.pl

2 września 2010 ING Bank Śląski oficjalnie poinformował i uruchomił nową stronę internetową. Wprowadzono kompleksowe zmiany obejmujące zarówno warstwę graficzną, jak i użytecznościowo – funkcjonalną.

Tradycyjnie w takich sytuacjach eksperci zakresu usability oraz user experience udzielają swoich komentarzy. Poniżej przytaczamy fragment wypowiedzi Piotra Jardanowskiego (Usability Project Managera Agencji Symetria) na łamach Interaktywnie.com:

Nowa strona INGbank.pl to dobre zmiany z szacunkiem dla dotychczasowych użytkowników. Choć w pierwszej chwili sprawia wrażenie zupełnie zmienionej, to po chwili zastanowienia można bez problemu odkryć elementy, do których klienci zostali wcześniej przyzwyczajeni. W środkowej części mamy duży obszar reklamowy, poniżej trzy punkty startowe (tutaj nastąpiła drobna zmiana, ponieważ teraz reklamowane są 3 produkty, a nie jak do tej pory grupy klientów), pozostawiono również identyczne jak do tej pory menu górne – dla jego zwolenników.
Dobrym rozwiązaniem jest przeniesienie w górną część strony obszaru wyboru grupy klientów. Jest to już swego rodzaju konwencja stosowana przez większość stron posiadających różne grupy odbiorców. Dzięki temu podejściu zyskano przestrzeń na stronie, a także zwiększono liczbę dostępnych opcji (do tej pory były tylko 3).
[…] Z punktu widzenia użyteczności – użytkownik może się natknąć na kilka „pułapek”. Nie bardzo zrozumiały jest obszar „na skróty”. Takie rozwiązanie ma sens, jeżeli elementy – skróty – są od razu widoczne. Konieczność rozwinięcia listy powoduje, że obszar staje się mało użyteczny.
Wizualizacja zastosowana przy zakładkach (obszar bankomaty/placówki/wpłatomaty oraz waluty/fundusze) jest źle dobrana, przez co nie wiadomo, która zakładka jest aktywna. W przypadku 3 zakładek jest jeszcze możliwe rozwiązanie tej łamigłówki, ale przy 2 to już gra losowa.
[…]Podsumowując – zmiany na stronie głównej są zdecydowanie pozytywne. Zastosowane rozwiązania, organizacja informacji jest dużym atutem nowego serwisu. Niektóre elementy wymagają dopracowania, ale nie ma to wpływu na ogólny, pozytywny odbiór nowego serwisu.

Zobacz pełen artykuł na stronie Interaktywnie.com

Damy Ci znać o nowych wpisach

(publikujemy ok. 2 artykuły miesięcznie).

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *