Sukces Symetrii – eye tracking wśród najciekawszych projektów Unii Europejskiej

Eye tracking jest zespołem nowoczesnych metod i technik badawczych pozwalających analizować, na które punkty ekranu skierowany jest wzrok badanego.

Dzięki temu można ocenić, na jakie elementy przekazu wizualnego użytkownik zwrócił szczególną uwagę, jakie pominął, co sprawiło mu problem. Jest to niezwykle przydatne w badaniach percepcji mediów cyfrowych (serwisy i reklamy internetowe) oraz tradycyjnych (reklamy prasowe i telewizyjne), których ostatecznym celem jest zwiększenie ich użyteczności i skuteczności. Badania eye trackingowe dostarczają odpowiedzi, co należy zrobić, by strona internetowa była przyjazna użytkownikowi, dostarczała oczekiwanych informacji, a przekaz reklamowy był skuteczny.
Śledzenie wzroku użytkownika rejestrowane jest przez specjalne urządzenie, tzw. eyetracker. Zakup tego narzędzia przez agencję Symetria jest elementem projektu „Zwiększanie konkurencyjności przedsiębiorstw”, realizowanego w ramach Działania 3.4 ZPORR. Wykorzystanie eye trackingu przez Symetrię zostało wyróżnione umieszczeniem na Mapie Projektów UE, która będzie prezentować najlepsze w Polsce projekty współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa. Jak zaznacza Pani Maria Szczepaniak z Agencji Rozwoju Regionalnego: „Wykorzystanie eyetrackera przez firmę Symetria zostało umieszczone na mapie najciekawszych projektów UE głównie ze względu na jego innowacyjność i ogromne możliwości rozwoju. Badania prowadzone przez Symetrię przyczyniają się do ulepszania polskich stron internetowych i dostosowania ich do potrzeb odbiorców, by stały się łatwiejsze w obsłudze”.
16-a-przykladowe-badanie-eye-trackingowe
Agencja Symetria przeprowadza badania z udziałem użytkowników we własnym, specjalistycznym laboratorium eye trackingowym. Potwierdzeniem wysokiej pozycji Symetrii wśród firm zajmujących się analizą stron internetowych było dołączenie firmy do światowej organizacji The Usability Professionals’ Association (UPA). Należą do niej specjaliści z dziedziny użyteczności serwisów internetowych. Organizacja umożliwia wymianę doświadczeń z profesjonalistami z całego świata, a także uczestnictwo w rozwoju metod i technik badawczych. Symetria oprócz badań realizowanych na zlecenie klientów prowadzi też własne, zaawansowane analizy nad rozwojem metodologii badań, dlatego miała możliwość zaprezentowania wyników swych eksploracji na europejskim spotkaniu ekspertów eye trackingu we Frankfurcie nad Menem (w kwietniu 2007r.). Będąc jedynym uczestnikiem z Polski przedstawiła wykład na temat prawidłowego wykorzystywania eye trackingu w badaniach konsumenckich.
Szeran Millo, dyrektor działu e-marketingu w agencji Symetria: „Eye tracking jest nowoczesną technologią, dlatego niezbędny jest ciągły rozwój wiedzy na jej temat. Umieszczenie go wśród najciekawszych projektów Unii Europejskiej jest dla nas dużym wyróżnieniem i uznaniem dla dotychczasowych działań. Równocześnie jest ogromną motywacją do dalszej pracy nad doskonaleniem tej wszechstronnej i pożytecznej metody badawczej. Jest także potwierdzeniem słuszności przyjętego przez nas kierunku w zakresie poprawy użyteczności serwisów internetowych”.

Więcej informacji o: W obszarze działań istniejącej od 1998 r. Symetrii znajdują się audyty serwisów internetowych i intranetów, analizy reklam i layoutów internetowych i prasowych. Agencja doradza w zakresie architektury informacji i we własnym laboratorium eye trackingowym przeprowadza testy użyteczności z udziałem użytkowników. Do klientów Symetrii w zakresie web usability należą m.in: PGNiG SA, TVP SA, BZ WBK, Home.pl,TRIADA SA, sieć marketów Piotr i Paweł czy Wyższa Szkoła Bankowa.

Damy Ci znać o nowych wpisach

(publikujemy ok. 2 artykuły miesięcznie).

Powiadomimy Cię o nowych wpisach

Twój email:
Gratulujemy! Już niedługo otrzymasz pierwszą porcję wiadomości ze świata UX.

Podobne artykuły

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *