We make users buy

Proud member of UX Alliance

Nowa odsłona księgarni internetowej Wydawnictwa Naukowego PWN

Newsy

17.11.2008

0 komentarzy

Nowa odsłona księgarni internetowej Wydawnictwa Naukowego PWN

Ruszyła zmodernizowana księgarnia internetowa WN PWN – największego polskiego wydawcy publikacji naukowych i akademickich. Zamiany wprowadzono przy współpracy z poznańską agencją Symetria.

Księgarnię wdrożył programistycznie zespół PWN na podstawie projektu funkcjonalnego, wytycznych i grafik opracowanych przez Symetrię. Głównym celem działań było usprawnienie interakcji z użytkownikiem oraz ułatwienie internautom dotarcia do pełnej informacji o ofercie. Wdrożenie stanowi kontynuację dotychczasowej współpracy Symetrii i Wydawnictwa na polu doradztwa e-biznesowego, której efektem były szczegółowe rekomendacje strategii internetowej dla wszystkich spółek Grupy PWN.

Zdecydowaliśmy się zaprosić agencję ze względu na znajomość naszych zasobów i potrzeb, jednakże przede wszystkim z uwagi na specjalizację w temacie użyteczności serwisów WWW – wskazuje Piotr Mazurkiewicz, pełnomocnik zarządu ds. e-commerce w WN PWN.

Skalę projektu obrazuje rozpiętość oferty Księgarni PWN. Obok kilku tysięcy tradycyjnych publikacji naukowych oferuje ona wiedzę w postaci cyfrowej: w postaci multimediów, kursów online oraz książek naukowych dostępnych przez Internet (za pośrednictwem czytelni online ibuk.pl). Uruchomiony właśnie serwis to kolejny krok w realizacji strategii internetowej WN PWN.

Projektowanie poprzedziła diagnoza poprzedniej wersji serwisu zakończona rekomendacjami i wskazaniem dobrych praktyk. Sprawdziła się tu metoda pracy uwzględniająca analizę i prototypowanie. Symetria stworzyła dla nas interaktywny projekt funkcjonalny witryny – opowiada Piotr Mazurkiewicz – Pozwoliło to prześledzić działanie serwisu od strony użytkownika. Dodatkowo, byliśmy w stanie dokładnie zaplanować mechanizmy e-commerce, jak cross- i up-selling.

Księgarnia to jednak nie tylko sklep. Opisom produktów towarzyszą treści uzupełniające, takie jak fragmenty i prezentacje książek, recenzje akademickie i opinie innych użytkowników oraz biografie autorów. W porównaniu z dotychczasowym serwisem postawiliśmy na kompleksowe myślenie o produkcie. Teraz internauta zainteresowany daną pozycją może w łatwy sposób sprawdzić wszystkie dostępne treści z nią związane, jak i łatwo przejść do powiązanych, podobnych pozycji – mówi odpowiedzialny za projekt Wojciech Chojnacki z Symetrii.

Prace ułatwiało wspólne z zespołem PWN spojrzenie na założenia projektu – dodaje Chojnacki – Bez problemu zgodziliśmy się co do czystości architektury i grafiki serwisu, oddającej naukowy charakter prezentowanych publikacji. Koncentrowaliśmy się na użyteczności, która jednak ma poprawić skuteczność sprzedażową serwisu. W rezultacie zyskują wszyscy: użytkownicy i właściciele serwisu.

Odwiedź księgarnię PWN

——

O Wydawnictwie Naukowym PWN

WN PWN jest najbardziej znanym i największym wydawcą na rynku w kategorii publikacji naukowych. Obecnie nakładem wydawnictwa ukazuje się około 500 książek rocznie. Wiodącymi publikacjami są encyklopedie uniwersalne, słowniki języka polskiego i podręczniki akademickie. Serwisy internetowe wydawnictwa PWN dostępne na www.pwn.pl odnotowują miesięcznie ponad milion odwiedzin internautów, którzy odwiedzają strony Portalu wiedzy PWN, księgarni internetowej PWN oraz czytelni online www.ibuk.pl. W ramach portalu wiedzy PWN dostępne są darmowe zasoby internetowe: encyklopedii i słowników oraz płatne dostępy do Wielkiego słownika PWN-Oxford oraz Uniwersalnego słownika języka polskiego.

O agencji e-biznes Symetria

Agencja e-biznes Symetria (www.symetria.pl) oferuje kompleksowe audyty użyteczności i badania eye trackingowe. Projektuje serwisy internetowe, prowadzi analizy e-biznesowe i projekty e-marketingowe, w szczególności kreacje na potrzeby kampanii reklamowych. Twórca serwisów Vitalia.pl, Sympatia.pl i Trener.pl. Do klientów należą m.in.: BZ WBK, Link4, PWN, Nestle, PGNIG S.A., TRIADA SA, TVP, Volkswagen, Kamis, i inni.

Przeczytaj też:

Skomentuj



Autorzy

Autorem bloga jest agencja e-biznes Symetria.

Od 1998 roku doradzamy i wykonujemy wdrożenia dla największych polskich firm.

Specjalizujemy się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w sieci.

Doświadczenie Symetrii budują także, odnoszące sukces, własne projekty: Sympatia.pl, Vitalia.pl oraz Trener.pl.

Dowiedz się więcej o autorach bloga

Newsletter

Zapis na newsletter oznacza akceptację regulaminu.

Ostatnie komentarze

Afterweb

Ciekawe, ciekawe ! :)

Aneta

Hej, a mi się "bardzo średnio" strona księgarni PWN podoba. Już na samo zerknięcie widzę błę...

Kasia

Kazdy grzejnik posiada tryb. Jak sie okreci termostat to tam na śrubce są cyferki. O- wyłączony ...

mateusz hauer

pytanie - na ile takie badania są miarodajne ? rozumiem że wykonane jako jedynie nie są dobrą po...

Tel.: 61 864 36 55 E-mail: biuro@symetria.pl
Agencja Interaktywna Symetria jest częścią Grupy Symetria