We make users buy

Proud member of UX Alliance

Badanie serwisu uczelni – Symetria dla WSB

Newsy

20.12.2007

1 komentarz

Badanie serwisu uczelni – Symetria dla WSB

Profesjonalny i spójny serwis szkoły wyższej stanowi jej wizytówkę w oczach potencjalnych studentów oraz pozwala na budowanie lojalności osób aktualnie studiujących. Witryna zawierająca przedstawione w przyjazny sposób kompleksowe informacje i mechanizmy rekrutacji online może jednocześnie odciążać uczelniane biura obsługi. Z uwzględnieniem tych kwestii Symetria w listopadzie 2006 r. przeprowadziła badanie serwisu uczelni WSB.

Serwisy internetowe WSB integrują bogactwo informacji przeznaczonych do wielu kategorii odbiorców o zróżnicowanym poziomie doświadczenia. Dlatego też oprócz oceny eksperckiej przeprowadzono badania użytkowników z wykorzystaniem eye trackingu. Zastosowane narzędzia pozwoliły na szczegółowe poznanie słabych i mocnych stron serwisów. Jednocześnie wyłoniły potrzeby i wzory zachowań wszystkich kategorii odbiorców z uwzględnieniem ich zainteresowań, umiejętności jako internautów, znajomości oferty szkoły, czy ewentualnej znajomości samego serwisu.

Ukoronowaniem badań stał się szczegółowy raport zawierający rekomendacje i wytyczne służące podniesieniu funkcjonalności serwisu. Dodatek w postaci nagrań z badań z udziałem użytkowników umożliwił zaś zobrazowanie miejsc problematycznych oraz naturalnych reakcji internautów. Dane przedstawione w takiej postaci są szczególnie cenne dla poprawy funkcjonalności, ponieważ dotyczą naturalnych zachowań rzeczywistych odbiorców. Funkcjonalność serwisu firmowanego przez instytucję edukacyjną ujawnia się w przyjazności wobec ich wszystkich.

Grupa Symetria od 1998 roku wspiera największe polskie i międzynarodowe firmy w realizacji  ich celów biznesowych w Internecie świadcząc usługi z obszaru biznesu elektronicznego. Doświadczenie Symetrii budują także własne projekty internetowe (Sympatia.pl, Vitalia.pl i Trener.pl). Symetria jest jedynym polskim parterem UX Alliance (www.uxalliance.com) – międzynarodowego zrzeszenia firm spełniających najwyższe standardy w zakresie przeprowadzania badań usability oraz projektowania zorientowanego na użytkownika. Z usług agencji korzystają największe marki – m.in. Hochland, BZ WBK, Orange, Eurobank czy Ceneo.

Przeczytaj też:

1 komentarz

  1. Aneta - 08.11.2018 13:20

    Hej, a mi się „bardzo średnio” strona księgarni PWN podoba. Już na samo zerknięcie widzę błędy w nawugacji. Ścieżki nawigacji typu Breadcrumbs są nieadekwatnie nazywane np. jesteśmy w zakładce „artykuły biurowe” (która ma podkategorię o tej samej nazwie tj. „artykuły biurowe”) a ścieżka nawigacji informuje nas, że jestesmy w zakładce „artykuły szkolne”. Klikamy głębiej np. w piórniki, a początek ścieżki zmienia się na „artykuły szkolne i papiernicze”.

      Cytuj  Odpowiedz

Skomentuj



Autorzy

Autorem bloga jest agencja e-biznes Symetria.

Od 1998 roku doradzamy i wykonujemy wdrożenia dla największych polskich firm.

Specjalizujemy się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w sieci.

Doświadczenie Symetrii budują także, odnoszące sukces, własne projekty: Sympatia.pl, Vitalia.pl oraz Trener.pl.

Dowiedz się więcej o autorach bloga

Newsletter

Zapis na newsletter oznacza akceptację regulaminu.

Ostatnie komentarze

Afterweb

Ciekawe, ciekawe ! :)

Aneta

Hej, a mi się "bardzo średnio" strona księgarni PWN podoba. Już na samo zerknięcie widzę błę...

Kasia

Kazdy grzejnik posiada tryb. Jak sie okreci termostat to tam na śrubce są cyferki. O- wyłączony ...

mateusz hauer

pytanie - na ile takie badania są miarodajne ? rozumiem że wykonane jako jedynie nie są dobrą po...

Tel.: 61 864 36 55 E-mail: biuro@symetria.pl
Agencja Interaktywna Symetria jest częścią Grupy Symetria