Badanie serwisu uczelni – Symetria dla WSB

Profesjonalny i spójny serwis szkoły wyższej stanowi jej wizytówkę w oczach potencjalnych studentów oraz pozwala na budowanie lojalności osób aktualnie studiujących. Witryna zawierająca przedstawione w przyjazny sposób kompleksowe informacje i mechanizmy rekrutacji online może jednocześnie odciążać uczelniane biura obsługi. Z uwzględnieniem tych kwestii Symetria w listopadzie 2006 r. przeprowadziła badanie serwisu uczelni WSB.


Serwisy internetowe WSB integrują bogactwo informacji przeznaczonych do wielu kategorii odbiorców o zróżnicowanym poziomie doświadczenia. Dlatego też oprócz oceny eksperckiej przeprowadzono badania użytkowników z wykorzystaniem eye trackingu. Zastosowane narzędzia pozwoliły na szczegółowe poznanie słabych i mocnych stron serwisów. Jednocześnie wyłoniły potrzeby i wzory zachowań wszystkich kategorii odbiorców z uwzględnieniem ich zainteresowań, umiejętności jako internautów, znajomości oferty szkoły, czy ewentualnej znajomości samego serwisu.
Ukoronowaniem badań stał się szczegółowy raport zawierający rekomendacje i wytyczne służące podniesieniu funkcjonalności serwisu. Dodatek w postaci nagrań z badań z udziałem użytkowników umożliwił zaś zobrazowanie miejsc problematycznych oraz naturalnych reakcji internautów. Dane przedstawione w takiej postaci są szczególnie cenne dla poprawy funkcjonalności, ponieważ dotyczą naturalnych zachowań rzeczywistych odbiorców. Funkcjonalność serwisu firmowanego przez instytucję edukacyjną ujawnia się w przyjazności wobec ich wszystkich.
Grupa Symetria od 1998 roku wspiera największe polskie i międzynarodowe firmy w realizacji  ich celów biznesowych w Internecie świadcząc usługi z obszaru biznesu elektronicznego. Doświadczenie Symetrii budują także własne projekty internetowe (Sympatia.pl, Vitalia.pl i Trener.pl). Symetria jest jedynym polskim parterem UX Alliance (www.uxalliance.com) – międzynarodowego zrzeszenia firm spełniających najwyższe standardy w zakresie przeprowadzania badań usability oraz projektowania zorientowanego na użytkownika. Z usług agencji korzystają największe marki – m.in. Hochland, BZ WBK, Orange, Eurobank czy Ceneo.

Damy Ci znać o nowych wpisach

(publikujemy ok. 2 artykuły miesięcznie).

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *