We make users buy

Proud member of UX Alliance

Symetria dla najlepszych – audyt funkcjonalności Home.pl

Newsy

20.12.2007

0 komentarzy

Symetria dla najlepszych – audyt funkcjonalności Home.pl

Numer jeden w polskim hostingu – firma Home.pl zleciła Symetrii audyt funkcjonalności swojego serwisu internetowego. Strona Home.pl spełnia jednocześnie liczne zadania wizerunkowe i sprzedażowe. Do jego istotnych funkcji należy opcja zarządzania usługami klienta w panelu administracyjnym. Stała rozbudowa oferty i treści spowodowały potrzebę poznania sposobu, w jaki internauci poruszają się w obrębie rozbudowanej witryny i wykonują związane z jej obsługą zadania.

Audyt funkcjonalności był dwutorowy. Objął analizę heurystyczną w oparciu o wytyczne specjalistycznych organizacji oraz klasyczne testowanie z udziałem użytkowników z grupy docelowej. Szczególny nacisk położono na krytyczną ocenę obszarów takich jak funkcjonalność strony głównej, procesów rejestracji oraz zarządzania usługami w panelu administracyjnym.

Na podstawie oceny eksperckiej przygotowano czytelne rekomendacje, stanowiące kompleksowe podsumowanie i punkt startowy dla ewentualnych przyszłych modernizacji serwisu. Równorzędne wyniki uzyskano dzięki badaniom użytkowników z zastosowaniem eye trackingu. Nagrania toru wzroku internautów w zestawieniu z analizą ich subiektywnych komentarzy i zachowań na stronie umożliwiły przeprowadzenie analizy porównawczej. Na jej podstawie wyłoniono powtarzające się problemy, scenariusze zachowań i najbardziej charakterystyczne zjawiska, mające miejsce w trakcie korzystania z serwisu.

Rzetelny audyt funkcjonalności niesie za sobą konkretne wnioski

Badania potwierdziły wysoką świadomość marki wśród badanych, oraz poprawne spełnianie przez serwis jego podstawowych zadań wizerunkowych. Jednocześnie wyłoniły obszary problematyczne w sferach newralgicznych dla pomyślności transakcji. W podsumowaniu raportu końcowego zawarto szczegółowe wytyczne dla projektantów, oparte na analizie silnych i słabych stron home.pl. Zostały one zaplanowane w ten sposób, aby ich wdrożenie skutkowało bezpośrednim ulepszeniem serwisu.

Jak powiedział Szeran Millo, dyrektor e-marketingu w agencji Symetria: „Podniesienie funkcjonalności home.pl pozwoli na wzmocnienie jego skuteczności. Użytkownicy nie tylko będą w stanie wykonać założone zadania, ale zrobią to szybciej, pewniej i w sposób świadomy. To jest zaś podstawą satysfakcji internauty, która przekłada się na sukces sprzedażowy witryny.”

Szeran Millo

Przeczytaj też:

Skomentuj



Autorzy

Autorem bloga jest agencja e-biznes Symetria.

Od 1998 roku doradzamy i wykonujemy wdrożenia dla największych polskich firm.

Specjalizujemy się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w sieci.

Doświadczenie Symetrii budują także, odnoszące sukces, własne projekty: Sympatia.pl, Vitalia.pl oraz Trener.pl.

Dowiedz się więcej o autorach bloga

Newsletter

Zapis na newsletter oznacza akceptację regulaminu.

Ostatnie komentarze

Afterweb

Ciekawe, ciekawe ! :)

Aneta

Hej, a mi się "bardzo średnio" strona księgarni PWN podoba. Już na samo zerknięcie widzę błę...

Kasia

Kazdy grzejnik posiada tryb. Jak sie okreci termostat to tam na śrubce są cyferki. O- wyłączony ...

mateusz hauer

pytanie - na ile takie badania są miarodajne ? rozumiem że wykonane jako jedynie nie są dobrą po...

Tel.: 61 864 36 55 E-mail: biuro@symetria.pl
Agencja Interaktywna Symetria jest częścią Grupy Symetria