Półka w markecie z produktami do zeskanowania

Usługa Scan&Go w Carrefourze oczami Symetria UX

Czy można usprawnić zakupy i nie skanować w kasie wszystkich produktów tylko jeden zbiorczy kod? Jak ta usługa wygląda w sieci Carrefour – analizuje Magdalena Żądkowska z Symetria UX.

Scan&Go to funkcja w aplikacji Mój Carrefour, która umożliwia skanowanie produktów za pomocą telefonu, a następnie dokonanie płatności w kasie na podstawie wygenerowanego kodu zbiorczego lub telefonem za pomocą mobilnego portfela Masterpass.Duży plakat usługi scan&go carrefour

W sklepie, do którego wybrałam się na zakupy funkcja Scan&Go była bardzo mocno promowana. W wielu miejscach widoczne były duże plakaty lub wlepki przy regałach zachęcające do pobrania aplikacji i skorzystania z samodzielnego skanowania produktów.

Aktywacja usługi jest szybka, składa się z 4 ekranów. Aby ją włączyć wystarczy tylko potwierdzić, że jest się osobą pełnoletnią i że zapoznało się z regulaminem. Przy okazji aktywacji usługi można równocześnie włączyć płatności mobilne, aby w przyszłości płacić za zakupy przy pomocy telefonu. Podczas wizyty w sklepie nie aktywowałam tej możliwości i tym samym wybrałam płatność w kasie.

Po aktywacji usługi oraz wybraniu z menu aplikacji Scan&Go pojawił się ekran z komunikatem, który niestety automatycznie zignorowałam. Jak się okazało była to informacja, że pierwsze zakupy muszą przejść weryfikację przy kasie.
Plakat usługi Scan&Go w Carrefour

Zakupy rozpoczęły się od akceptacji sklepu, w którym się znajdowałam. Na podstawie geolokalizacji aplikacja sama podpowiada właściwy supermarket. Gdyby jednak była potrzebna zmiana, wówczas można samodzielnie wybrać sklep z listy.

Samo skanowanie produktów jest łatwe. Można skanować kod bezpośrednio z produktu lub etykiety, która zamieszczona jest na regale. Można również wprowadzić kod samodzielnie jeśli z jakichś powodów nie uda się go zeskanować. Największy problem miałam ze skanowaniem kodów dotyczących pieczywa. Znajdowały się one z tyłu, za półkami z pieczywem i musiałam trochę pomanipulować telefonem aby je zeskanować.

Dodane do koszyka produkty są cały czas widoczne w aplikacji w postaci listy, z widoczną od razu końcową kwotą do zapłaty.  Wchodząc w poszczególny produkt można łatwo go edytować: zmienić ilość czy też usunąć z listy zakupów.

Po dodaniu wszystkich produktów do koszyka wystarczy tylko tapnąć w belkę znajdującą się na dole ekranu i wybrać przycisk „Zakończ zakupy”. Powoduje to automatyczne wygenerowanie zbiorczego kodu kreskowego, który należy zeskanować w kasie i zapłacić.

I dopiero na tym etapie zaczęły się dla mnie trudności. Intuicyjnie skierowałam się do kas samoobsługowych. Zapomniałam o komunikacie, który pojawił się tuż po uruchomieniu funkcji Scan&Go, a który wskazywał, że pierwsze zakupy muszę zweryfikować w tradycyjnej kasie. Po wygenerowaniu kodu nie pojawiła się już taka wskazówka, co z pewnością uchroniłoby mnie od pójścia do kas samoobsługowych. Niestety, kod nie został zeskanowany, a w dodatku nie pojawiła się żadna informacja na czym polega błąd. Udałam się więc do tradycyjnej kasy poszukując pomocy. Mój kod został zeskanowany, a dodatkowo kasjerka poprosiła mnie o jeden, wybrany produkt do weryfikacji. Poinformowała mnie również o dedykowanej kasie Scan&Go, z pierwszeństwem obsługi dla klientów korzystających z tej funkcji.
Kolejka do kasy w Carrefour aby zeskanować aplikację Scan&Go

Wychodząc ze sklepu zwróciłam uwagę na dedykowaną kasę. Pominęłam ją podczas zakupów, bo sądziłam, że jest to kasa dedykowana szybkim zakupom, czyli do 5-10 artykułów. Oznaczenie Scan&Go jest mało widoczne, znajduje się na przezroczystej tabliczce i dosyć łatwo można je pominąć. Na oznaczeniu brakuje również informacji o pierwszeństwie obsługi klientów korzystających z funkcji Scan&Go. Widząc sporą kolejkę klientów, którzy ustawili się do tej kasy, a płacili standardowo, mam wątpliwości czy łatwo i przyjemnie byłoby mi wyegzekwować takie pierwszeństwo.

Damy Ci znać o nowych wpisach

(publikujemy ok. 2 artykuły miesięcznie).

Podobne artykuły

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *