We make users buy

Proud member of UX Alliance

Kryształy Symetrii: Znamy najbardziej proinnowacyjny serwis e-commerce w Polsce

Kryształy Symetrii: Znamy najbardziej proinnowacyjny serwis e-commerce w Polsce

Mamy zaszczyt przedstawić najnowszą edycję raportu z cyklu Kryształy Symetrii. Tym razem wspólnie z międzynarodowymi ekspertami przyjrzeliśmy się branży e-commerce i sprawdziliśmy, w jakim stopniu polskie sklepy internetowe są innowacyjne. Metodologia badania została opracowana przez UX Alliance, a przy doborze kryteriów oceny polskich stron wspierał nas m.in. Łukasz Wejchert.

Założeniem trzeciej edycji Kryształów Symetrii było wyłonienie czołówki polskich stron e-commerce, które podążają za trendami i potrafią je efektywnie zaadaptować do swojej strategii sprzedaży online.  Zaproszeni do współpracy międzynarodowi eksperci wybrali kryteria oceny, na podstawie których opracowano ranking „TOP 10 proinnowacyjnych serwisów e-commerce w Polsce”. Badanie przeprowadzone na 100 najpopularniejszych stronach sprzedażowych[1] wyłonił0 niekwestionowanego lidera – serwis Allegro.

 

Kryształy-Symetrii-3_wyniki-rankingu

 

Wyniki rankingu „TOP 10 proinnowacyjnych serwisów e-commerce w Polsce”, 2012 r.

Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, że odwaga do wdrażania nowatorskich rozwiązań to ciągle domena największych graczy na rynku. Większość przebadanych serwisów nie szuka swojej przewagi konkurencyjnej w innowacyjnym podejściu do sprzedaży, a koncentruje się na  kopiowaniu sprawdzonych rozwiązań marketingowych. Zamiast dostarczać klientowi wartości dodanej, za którą jest on skory zapłacić, polscy e-przedsiębiorcy skupiają się na obniżaniu ceny, która staje się jedynym wyróżnikiem pomiędzy serwisami.

Raport zawierający szczegółowe wyniki rankingu, opis kryteriów oceny serwisów, przykłady dobrych praktyk i komentarze ekspertów można pobrać ze strony http://krysztalysymetrii.pl/.


[1] Analizie zostały poddane serwisy występujące w zestawieniu E-commerce badania Megapanel za okres styczeń i luty 2012 (łącznie). Dane do analizy zostały dostarczone przez Partnera Merytorycznego raportu – Polskie Badania Internetu.

Przeczytaj też:

1 komentarz

  1. Tomek - 22.06.2012 11:55

    Przedsiębiorcy boją się ryzykować. Natomiast odnośnie Allegro – oni ryzyka się nie boją mimo iż pewne ich pomysły nie zawsze spotykają się z pozytywnym odzewem ze strony sprzedawców.

      Cytuj  Odpowiedz

Skomentuj



Autorzy

Autorem bloga jest agencja e-biznes Symetria.

Od 1998 roku doradzamy i wykonujemy wdrożenia dla największych polskich firm.

Specjalizujemy się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w sieci.

Doświadczenie Symetrii budują także, odnoszące sukces, własne projekty: Sympatia.pl, Vitalia.pl oraz Trener.pl.

Dowiedz się więcej o autorach bloga

Newsletter

Zapis na newsletter oznacza akceptację regulaminu.

Ostatnie komentarze

Afterweb

Ciekawe, ciekawe ! :)

Aneta

Hej, a mi się "bardzo średnio" strona księgarni PWN podoba. Już na samo zerknięcie widzę błę...

Kasia

Kazdy grzejnik posiada tryb. Jak sie okreci termostat to tam na śrubce są cyferki. O- wyłączony ...

mateusz hauer

pytanie - na ile takie badania są miarodajne ? rozumiem że wykonane jako jedynie nie są dobrą po...

Tel.: 61 864 36 55 E-mail: biuro@symetria.pl
Agencja Interaktywna Symetria jest częścią Grupy Symetria