Kolory mają znaczenie

Kolory wpływają na nas na wiele sposobów, wywołują realne emocje i odczucia. W psychologii można znaleźć opinie, że wrażenie związane z danym kolorem może aż w 60% zaważyć na decyzji zakupowej potencjalnego klienta. Kluczowe staje się zatem myślenie o kolorach jako o elemencie perswazyjnym realnie oddziałującym na sprzedaż.


Firma KISSmetrics od kilku lat analizuj, jakie znaczenie mają kolory w kontekście działalności marketingowej. Według jej ekspertów kolor niebieski jest uważany za ulubiony przez większość z nas. W przypadku najmniej lubianych barw pojawiają się pierwsze różnice warunkowane przez płeć: kobiety nie darzą sympatią koloru pomarańczowego, natomiast mężczyźni najczęściej wyrażają się negatywnie na temat brązowego.
Warto również zwrócić uwagę na korelację kolorów z typem klientów, którą  KISSmetrics prezentuje w poniższej inforgrafice. Okazuje się, że dane grupy klientów lepiej odnajdują się w określonych kolorystykach.
Kliknij w obrazek, by go powiększyć >>
Które kolory sprzedają najlepiej
Źródło: Color purchases, KISSmetrics

Damy Ci znać o nowych wpisach

(publikujemy ok. 2 artykuły miesięcznie).

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *