We make users buy

Proud member of UX Alliance

Jak zwiększyć sprzedaż o kilkadziesiąt procent?

Jak zwiększyć sprzedaż o kilkadziesiąt procent?

Doświadczenia wielu firm pokazują, że umiejętne wykorzystanie bogatych możliwości Google Analytics w połączeniu z przemyślaną strategią e-marketingową, mogą dać zdumiewające efekty. Przygotowaliśmy dla Was zestawienie dobrych praktyk stosowanych w BuildDirect oraz La Tienda, które pokazują, jak zwiększyć sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent!

Case BuildDirect

BuildDirect jest działającą w przeszło 100 krajach firmą, której misją jest możliwie maksymalne ułatwienie swoim klientom procesu zaopatrywania się w materiały budowlane. W dużej mierze ich sukces opiera się na umiejętnym użyciu głównych narzędzi marketingu internetowego – SEM oraz e-mail marketingu.

BuildDirect traktuje Google Analytics jako narzędzie służące do zwiększania zwrotu z każdego wydanego na e-promocję dolara. Krótkie podsumowanie technik podjętych przez firmę, oraz rezultaty ich wykorzystania są następujące:

  • Połączenie konta Google AdWords z kontem Google Analytics pozwoliło na wzrost konwersji o 37% – analizując statystyki AdWords stwierdzono, że słowa kluczowe z tzw. długiego ogona osiągają znacznie lepsze rezultaty, ponieważ generują lepszy jakościowo ruch – użytkownicy przychodzący z tych fraz szybciej docierali do poszukiwanych produktów potrzebując jednocześnie mniejszą ilość czasu na skompletowanie zamówienia. Wzmocnienie promocji tych słów kluczowych zaowocowało wzrostem współczynnika konwersji o przeszło 37%.
  • Tagowanie kampanii pozwoliło na podwojenie wartości współczynnika konwersji dla kampanii e-mailingowych – dzięki temu zabiegowi specjaliści z BuildDirect byli w stanie dokładnie stwierdzić, które wersje kampanii były najbardziej skuteczne. Pozyskanie zaledwie tak podstawowej wiedzy zaowocowało 100% wzrostem liczby konwersji z tej formy promocji!
  • Użycie funkcjonalności „Analytics w treści strony” pozwoliło zrozumieć, jakie treści najbardziej angażowały użytkowników, dzięki czemu specjaliści mogli odpowiednio zmodyfikować strony pod kątem ich użyteczności oraz uprościć proces zamówieniowy. Wyżej wymienione zabiegi spowodowały około 100% wzrost wielkości zamówień próbek oraz aż 50% wzrost wielkości sprzedaży.

Case La Tienda

La Tienda to firma założona w  1996 roku, której celem jest dystrybucja tradycyjnych hiszpańskich wyrobów. To wielokrotnie nagradzane przedsiębiorstwo oferuje ponad 800 różnych produktów pochodzących z kraju leżącego na obszarze Półwyspu Iberyjskiego. Hurtownie w Williamsburgu (USA), Virginii (Kanada) i Alicante (Hiszpania) realizują rocznie setki tysięcy zamówień.

Oceniając swoją aktywność w Internecie firma była zadowolona z osiąganych przez nią rezultatów. Ale by nie stać w miejscu wciąż poszukiwano nowych możliwości zwiększenia sprzedaży pochodzącej z kanału internetowego. Problemem, który szybko zauważono, okazała się być konkretna kategoria produktów. Produkty z tej kategorii wymagały droższych metod wysyłki w momencie, kiedy adres dostawy zamawianych produktów był zbyt daleki od hurtowni w Virginii. Wyzwaniem zatem stało się zbadanie wpływu na sprzedaż w zależności od tej wyższej ceny przesyłki.

Co zrobiono? Po pierwsze, pogrupowano kupujących w e-sklepie do dwóch grup‑regionów. Region A stanowili klienci, którzy byli wystarczająco blisko hurtowni, aby nie musieć podwyższać kosztów wysyłki produktów z badanej kategorii oraz region B – pozostali klienci. Celem było zmierzenie wpływu na sprzedaż kiedykolwiek jeden z produktów z tej danej kategorii zostawał umieszczony w koszyku zakupowym. W tym celu zainstalowano „śledzenie zdarzeń” w buttonach „Dodaj do koszyka” na każdej podstronie produktu. Następnie użyto raportu zaawansowanej segmentacji, aby oddzielić odwiedzających z regionu A od odwiedzających z regionu B i móc prześledzić ich zachowanie według kategorii produktu. Odkryto, że klienci z regionu B kupują o 48% mniej chętnie w przypadku, kiedy dodanie produktu z badanej kategorii powoduje wzrost kosztów wysyłki.

W celu poprawienia sytuacji, La Tienda wprowadziła tańszy, stały model kosztowy wysyłek do regionu B i monitorowała sprzedaż produktów z badanej kategorii. Okazało się, że wprowadzenie powyższego rozwiązania zaowocowało spadkiem wartości współczynnika porzuceń zawartości koszyka aż o prawie 70%. Jednocześnie wartość współczynnika w tym samym okresie w segmencie użytkowników z regionu A spadła o 3,4%, co pozwala stwierdzić, że wyższe ceny wysyłki miały bardzo duży wpływ na badany problem.

Przeczytaj też:

Skomentuj



Autorzy

Autorem bloga jest agencja e-biznes Symetria.

Od 1998 roku doradzamy i wykonujemy wdrożenia dla największych polskich firm.

Specjalizujemy się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w sieci.

Doświadczenie Symetrii budują także, odnoszące sukces, własne projekty: Sympatia.pl, Vitalia.pl oraz Trener.pl.

Dowiedz się więcej o autorach bloga

Newsletter

Zapis na newsletter oznacza akceptację regulaminu.

Ostatnie komentarze

Widoczni

Z jednej strony oczywiście trzeba się wyróżnić (zresztą nie tylko w kontekście aplikacji mobi...

Gustavo Woltmann

Świetny artykuł, bardzo informatywny. Zarówno twórcy stron WWW, jak i projektanci wszelkich urz...

Admin

Justyna, Rzeczywiście! Polską wers...

Kamila

Ja po przeprowadzce do nowego mieszkania dostałam od spółdzielni termostaty w pudełkach, żeby s...

Justyna

Nie działa polska wersja do do pobrania :)

Tel.: 61 864 36 55 E-mail: biuro@symetria.pl
Agencja Interaktywna Symetria jest częścią Grupy Symetria