Internetowi przyjaciele marki

Ciekawe wnioski na temat stosunku polskich Internautów do obecności znanych marek w serwisach społecznościowych można wyczytać z raportu „KNOW: Konsument w mediach społecznościowych”. Został on stworzony na podstawie panelu IMAS OnLine, na zlecenie agencji Euro RSCG Sensors.

W badaniu wzięło udział 538 respondentów, w wieku 18-64 lat. Każdy z nich korzysta z co najmniej 2 serwisów społecznościowych raz w tygodniu. Dla osób badanych, media społecznościowe to nie chwilowa moda, a 20% z nich traktuje media społecznościowe jako ważniejsze źródło informacji niż media tradycyjne. Serwisy społecznościowe wpływają pozytywnie na utrzymywanie relacji z bliskimi osobami, wpływając na ich jakość i częstotliwość. Także dzięki temu osoby badane z każdym rokiem spędzają coraz więcej czasu na serwisach społecznościowych,
Użytkownicy określają siebie jako osoby niezależne, chętnie biorące udział w dyskusjach i wyrażające własne zdanie, a 75% z nich dzieli się z innymi pozytywnymi lub negatywnymi doświadczeniami z marką, produktem lub usługą. Ponad 40% robi to jednak z zachowaniem anonimowości,
Badani nie wierzą w reklamy umieszczane na serwisach społecznościowych, przedkładając nad nie rekomendacje znajomych (także tych internetowych – 46%). Użytkownicy wierzą także porównywarkom cen (59%), wynikom zwracanym przez wyszukiwarki (w tym forum dyskusyjnym) – 51%, a także wypowiedziom ekspertów, publikowanym na blogach lub serwisach społecznościowych (46%). Prawie połowa badanych sądzi że serwisy społecznościowe tracą swój charakter, gdy wnikają do nich marki. Mimo wszystko 23% z nich przyznaje, że dodaje profile marek do swoich znajomych, bądź staje się ich fanem. Tyle samo badanych zachęca swoich znajomych do zrobienia tego samego. 72% osób, które dodało markę do grona znajomych zrobiło to dla tego, że ją lubią, nie koniecznie zaś dlatego, że są klientami danej firmy. Dodanie marki do grona znajomych oznacza najczęściej wejście z nią w dalszą interakcję, np. poprzez dodanie komentarza na profilu lub skomentowanie zamieszczonych tam materiałów. Od marki oczekiwane jest przed wszystkim dostarczenie informacji o bieżących promocjach oraz dostępu do ofert specjalnych (63% badanych). 51% chciałby w ten sposób mieć dostęp do unikatowych informacji, nie publikowanych nigdzie indziej. Tyle samo osób chciałoby mieć w ten sposób możliwość zapoznania się z aktualnościami z życia firmy.
Źródło: http://blog.sensors.pl/konsument-w-social-media/

Damy Ci znać o nowych wpisach

(publikujemy ok. 2 artykuły miesięcznie).

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *