We make users buy

Proud member of UX Alliance

Facebook – 3 zmiany, na które czekaliśmy

Facebook – 3 zmiany, na które czekaliśmy

Na zeszłotygodniowej konferencji Mark Zuckerberg osobiście opowiedział o zmianach, jakie w najbliższym czasie maja zostać wdrożone na Facebooku.  Zapowiedzi dotyczącą przede wszystkim głównego elementu portalu, czyli newsfeedu.

Wśród planowanych modyfikacji znajduje się większe eksponowanie zdjęć i materiałów wideo. Bardziej widoczne będą również wiadomości ze śledzonych fan page’y, odtwarzane utwory muzyczne oraz nadchodzące wydarzenia z kalendarza. Zmieniony zostanie również sposób sortowanie treści wyświetlanych na naszych tablicach, użytkownik będzie miał większy wpływ na wybór treści, które chce oglądać. Jak zapowiadane zmiany przełożą się na odczucia użytkowników? Poniżej komentarz Jacka Samsela, naszego UX Senior Specialist.

Zmiany zapowiedziane właśnie przez Facebooka wydają się być tym, na co czekała duża część użytkowników. W moim odczuciu są one o wiele bardziej wartościowe i lepiej przemyślane, niż ostatnia głośna zmiana, jaką było wprowadzenie osi czasu.

To, co wszyscy powinniśmy najszybciej docenić, to uporządkowanie bałaganu panującego w newsfeedzie. Odtąd będziemy mogli w łatwy sposób przefiltrować go i wyświetlić wyłącznie poszukiwane w danym momencie aktualności, np. treści płynące od naszych bliskich znajomych, opublikowane przez nich zdjęcia, czy też muzykę.

Druga istotna zmiana, to unifikacja interfejsu, dostępnego na różnych urządzeniach. Niezależnie, czy skorzystamy z Facebooka na telefonie, tablecie, czy laptopie, nasze wrażenia będą do siebie bardzo zbliżone.

Trzecia sprawa, o jakiej należy wspomnieć, to samo podejście Facebooka do projektowania, które można podsumować hasłem „content is the king”. Zdjęcia oraz artykuły polecane przez naszych znajomych zajmować mają odtąd znacznie więcej miejsca na naszych ekranach, będąc przez to lepiej eksponowane  i bardziej wartościowe dla użytkownika. Co więcej, sam interfejs wydaje się być celowo przesunięty na drugi plan, tak by nie walczyć o uwagę z właściwą treścią newsfeeda. Jeśli do powyższych zmian dołączy się lepsze wykorzystanie dostępnej przestrzeni na monitorach panoramicznych, otrzymamy interfejs, który naprawdę wychodzi naprzeciw potrzebom użytkownika.

Przeczytaj też:

Skomentuj



Autorzy

Autorem bloga jest agencja e-biznes Symetria.

Od 1998 roku doradzamy i wykonujemy wdrożenia dla największych polskich firm.

Specjalizujemy się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w sieci.

Doświadczenie Symetrii budują także, odnoszące sukces, własne projekty: Sympatia.pl, Vitalia.pl oraz Trener.pl.

Dowiedz się więcej o autorach bloga

Newsletter

Zapis na newsletter oznacza akceptację regulaminu.

Ostatnie komentarze

Bartek

Zwrócenie uwagi na swoją aplikacje jest bardzo ważne, ale to nadal tylko początek :) Fajnie opis...

Konto bankowe przez internet

Przez internet idzie aktualnie załatwić praktycznie wszystko. Należy jednak dbać o swoją prywat...

SEMPIRE Pozycjonowanie stron

Świetnie byłoby mieć wszystkie te przydatne informacje w jednej aplikacji.

Łukasz

Chwilami korzystanie z narzędzi może przypominać walkę nie o klienta, ale z klientem tworząc na...

Paweł Mansfeld

Odpowiedź na to pytanie jest w wadach zaletach - coś za coś. Nawet niewielkie poprawy w obszarze...

Tel.: 61 864 36 55 E-mail: biuro@symetria.pl
Agencja Interaktywna Symetria jest częścią Grupy Symetria