Co zniechęca użytkowników do korzystania z serwisu www

Ostatnio wpadły mi w ręce wyniki ankiety przygotowanej przez kanadyjską agencję interaktywną Webcopyplus. Specjalizują się oni w komunikacji e-marketingowej, a ściśle mówiąc, osiąganiu zakładanych przez firmę celów biznesowych przez odpowiednie zaprojektowanie serwisu. Badanie dotyczyło wpływu designu serwisu na user experience jego użytkowników oraz chęć dalszego ich obcowania z serwisem www.

Okazuje się, że 25% użytkowników Internetu wskazało, że nieatrakcyjna szata graficzna strony internetowej jest podstawowym czynnikiem, który zniechęca ich do dalszego z niej korzystania.  Co ciekawe, jedynie 6,6% Internautów, którzy wzięli udział w podobnym badaniu, przeprowadzonym w 2007r. , miało to samo zdanie.
To 267% wzrost, w ciągu zaledwie 2 lat. Tak znaczna zmiana wskazuje na to, że Internauci stali się o wiele bardziej wymagający. Coraz więcej z nich rozumie, że dobrze przygotowany design, to nie tylko pozytywne wrażenia wizualne, ale i świadectwo tego, że dana firma jest godna zaufania.
Źródło: Users place more weight on design

Damy Ci znać o nowych wpisach

(publikujemy ok. 2 artykuły miesięcznie).

Powiadomimy Cię o nowych wpisach

Twój email:
Gratulujemy! Już niedługo otrzymasz pierwszą porcję wiadomości ze świata UX.

Podobne artykuły

Komentarze (3)

  • Niedawno podobne badania były przeprowadzane wśród polskich Internautów. Okazuje się z nich, że szata graficzna serwisu jest czynnikiem, na który w najmniejszym stopniu użytkownicy zwracają uwagę.
    Jednym z ciekawszych wnioskiem z tego badania i zarazem czynnikiem, który dla użytkowników odgrywa kluczowa rolę, jest… szybkość działania strony WWW.
    Inna sprawa to fakt, że design krajowych serwisów stoi naprawdę na dość wysokim poziomie, zwłaszcza gdy zestawi się je z amerykańskimi. A podejrzewam, że spora część populacji Kandy właśnie z nich korzysta.

  • Inna sprawa to fakt, że design krajowych serwisów stoi naprawdę na dość wysokim poziomie
    Mocno kontrowersyjne stwierdzenie, choć coś w tym jest… pytanie czy takie postrzeganie nie jest po prostu kwestią różnic kulturowych.

  • Nie wiem czy aż tak bardzo kontrowersyjne… Zobacz przykłady: http://www.booksurge.com/ , http://www.bookpage.com/ – to są serwisy ze stajni Amazon.com. Na pierwszy rzut oka widać, że mocno niedopracowane pod względem oprawy graficznej. a to typowe serwisy designu amerykańskiego. Przy czym to są serwisy, które naprawdę żyją, a nie sajty spod znaku FWA, które są ładnymi wizytówkami, ale w przeważającej części nie odwiedzanymi przez użytkowników, gdyż nie dającymi tego, po co przychodzi przeciętny Kowalski/James – dobrego contentu.
    Przy sporej części stron amerykańskich, to nawet strony z republika.pl Onetu to lata świetlne.
    Swoją drogą, w agencji, w której wcześniej pracowałem, robiliśmy na klienta dużą analizę serwisów linii lotniczych z całego świata. Pod względem graficznym najgorsze były strony amerykańskie; strony europejskie też takie sobie (linii irlandzkich to zapewne dla niejednego grafika nieporozumienie – a case rozwoju tego serwisu z okresu ostatnich 5 lat jest mi jest dość dobrze znany i świetnie sobie radzą). Najlepsze zaś to były stronę linii azjatyckich, w tym całkiem niezłe linii afrykańskich.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *