We make users buy

Proud member of UX Alliance

Co zniechęca użytkowników do korzystania z serwisu www

Co zniechęca użytkowników do korzystania z serwisu www

Ostatnio wpadły mi w ręce wyniki ankiety przygotowanej przez kanadyjską agencję interaktywną Webcopyplus. Specjalizują się oni w komunikacji e-marketingowej, a ściśle mówiąc, osiąganiu zakładanych przez firmę celów biznesowych przez odpowiednie zaprojektowanie serwisu. Badanie dotyczyło wpływu designu serwisu na user experience jego użytkowników oraz chęć dalszego ich obcowania z serwisem www.

Okazuje się, że 25% użytkowników Internetu wskazało, że nieatrakcyjna szata graficzna strony internetowej jest podstawowym czynnikiem, który zniechęca ich do dalszego z niej korzystania.  Co ciekawe, jedynie 6,6% Internautów, którzy wzięli udział w podobnym badaniu, przeprowadzonym w 2007r. , miało to samo zdanie.

To 267% wzrost, w ciągu zaledwie 2 lat. Tak znaczna zmiana wskazuje na to, że Internauci stali się o wiele bardziej wymagający. Coraz więcej z nich rozumie, że dobrze przygotowany design, to nie tylko pozytywne wrażenia wizualne, ale i świadectwo tego, że dana firma jest godna zaufania.

Źródło: Users place more weight on design

Przeczytaj też:

3 komentarzy

  1. Marek Kasperski - 03.08.2009 10:02

    Niedawno podobne badania były przeprowadzane wśród polskich Internautów. Okazuje się z nich, że szata graficzna serwisu jest czynnikiem, na który w najmniejszym stopniu użytkownicy zwracają uwagę.

    Jednym z ciekawszych wnioskiem z tego badania i zarazem czynnikiem, który dla użytkowników odgrywa kluczowa rolę, jest… szybkość działania strony WWW.

    Inna sprawa to fakt, że design krajowych serwisów stoi naprawdę na dość wysokim poziomie, zwłaszcza gdy zestawi się je z amerykańskimi. A podejrzewam, że spora część populacji Kandy właśnie z nich korzysta.

      Cytuj  Odpowiedz

  2. Wojciech Chojnacki - 04.08.2009 08:34

    Inna sprawa to fakt, że design krajowych serwisów stoi naprawdę na dość wysokim poziomie

    Mocno kontrowersyjne stwierdzenie, choć coś w tym jest… pytanie czy takie postrzeganie nie jest po prostu kwestią różnic kulturowych.

      Cytuj  Odpowiedz

  3. Marek Kasperski - 04.08.2009 23:54

    Nie wiem czy aż tak bardzo kontrowersyjne… Zobacz przykłady: http://www.booksurge.com/ , http://www.bookpage.com/ – to są serwisy ze stajni Amazon.com. Na pierwszy rzut oka widać, że mocno niedopracowane pod względem oprawy graficznej. a to typowe serwisy designu amerykańskiego. Przy czym to są serwisy, które naprawdę żyją, a nie sajty spod znaku FWA, które są ładnymi wizytówkami, ale w przeważającej części nie odwiedzanymi przez użytkowników, gdyż nie dającymi tego, po co przychodzi przeciętny Kowalski/James – dobrego contentu.

    Przy sporej części stron amerykańskich, to nawet strony z republika.pl Onetu to lata świetlne.

    Swoją drogą, w agencji, w której wcześniej pracowałem, robiliśmy na klienta dużą analizę serwisów linii lotniczych z całego świata. Pod względem graficznym najgorsze były strony amerykańskie; strony europejskie też takie sobie (linii irlandzkich to zapewne dla niejednego grafika nieporozumienie – a case rozwoju tego serwisu z okresu ostatnich 5 lat jest mi jest dość dobrze znany i świetnie sobie radzą). Najlepsze zaś to były stronę linii azjatyckich, w tym całkiem niezłe linii afrykańskich.

      Cytuj  Odpowiedz

Skomentuj



Autorzy

Autorem bloga jest agencja e-biznes Symetria.

Od 1998 roku doradzamy i wykonujemy wdrożenia dla największych polskich firm.

Specjalizujemy się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w sieci.

Doświadczenie Symetrii budują także, odnoszące sukces, własne projekty: Sympatia.pl, Vitalia.pl oraz Trener.pl.

Dowiedz się więcej o autorach bloga

Newsletter

Zapis na newsletter oznacza akceptację regulaminu.

Ostatnie komentarze

Kasia

Kazdy grzejnik posiada tryb. Jak sie okreci termostat to tam na śrubce są cyferki. O- wyłączony ...

Cart

Technologia walidacji poprzez skan twarzy jest coraz popularniejsza. I dobrze moim zdaniem jest to j...

Mateusz

Macie mnie, pierwszy akapit mnie kupił :) Muzeum whisky, zazdroszczę!

Julia

Bardzo ciekawy post, ale mam jedną uwagę. Możecie wprowadzić możliwość powiększania zdjęć ...

lukas

akurat uzycie formularaza jest najlepsza opcja zamiast adresu email

Tel.: 61 864 36 55 E-mail: biuro@symetria.pl
Agencja Interaktywna Symetria jest częścią Grupy Symetria