We make users buy

Proud member of UX Alliance

Badanie serwisów wyborczych

Badanie serwisów wyborczych

To ostatnie chwile, w których kandydaci mają szanse przekonać obywateli, by oddali na nich swój głos. Wielu Polaków poszukuje informacji związanych z wyborami właśnie w Internecie. Czy partie zadbały o poprawne rozmieszczenie informacji i dopasowały swoje strony tak, by ułatwić wyborcom komfortowe zapoznanie się z programem i kandydatami? Chcąc odpowiedzieć na te pytania, agencja Symetria wraz z partnerami przeprowadziła badanie serwisów wyborczych najpopularniejszych partii w Polsce.

Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem innowacyjnej platformy UserZoom. Aplikacja ta oferuje możliwości definiowania różnych typów zadań, które badani wykonują w naturalnym środowisku, przy użyciu własnych komputerów. Dzięki UserZoom możliwe jest uzyskanie odpowiedzi na 3 kluczowe pytania.

  • Czy jest możliwe zrealizowanie celu na stronie internetowej?
  • Jak trudne jest zrealizowanie celu na stronie internetowej?
  • Gdzie użytkownik popełnia błędy?

Na podstawie wyników analizy powstał ranking najbardziej użytecznych i przyjaznych internautom serwisów wyborczych w Polsce.Badanie zostało przeprowadzone na stronach 6 najpopularniejszych partii politycznych w Polsce (stan na 1.10.2011):

Użytkownicy na badanych stronach wykonywali następujące zadania.

1.Sprawdź, ile stron liczy cały Program Partii w dokumencie PDF.

2.Sprawdź, jakie jest imię i nazwisko kandydata(ki) nr 5 do Sejmu na liście w Toruniu (woj. Kujawsko – Pomorskie).

3.Pytanie sprawdzające możliwość znalezienia konkretnej informacji/aktualności na stronie danej partii. Przykładowo: „Sprawdź, Ilu procentowe bezrobocie wśród absolwentów podano w wiadomości opublikowanej 25 września 2011 roku”.

Zadania zostały dobrane przez ekspertów agencji e-biznes Symetria. Specjaliści przygotowali je z myślą o najważniejszych elementach, które powinna posiadać każda strona www partii przed wyborami parlamentarnymi.

Otrzymane wyniki dały odpowiedź, na których stronach udaje się w pełni zrealizować poszczególne zadania, z jakim wiąże się to czasem oraz które z funkcjonalności i rozwiązania są najbardziej skuteczne i godne polecenia.

Pobierz raport:

Raport_Badanie_Serwisow_Wyborczych.pdf [plik PDF]

Przeczytaj też:

Skomentuj



Autorzy

Autorem bloga jest agencja e-biznes Symetria.

Od 1998 roku doradzamy i wykonujemy wdrożenia dla największych polskich firm.

Specjalizujemy się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w sieci.

Doświadczenie Symetrii budują także, odnoszące sukces, własne projekty: Sympatia.pl, Vitalia.pl oraz Trener.pl.

Dowiedz się więcej o autorach bloga

Newsletter

Zapis na newsletter oznacza akceptację regulaminu.

Ostatnie komentarze

Afterweb

Ciekawe, ciekawe ! :)

Aneta

Hej, a mi się "bardzo średnio" strona księgarni PWN podoba. Już na samo zerknięcie widzę błę...

Kasia

Kazdy grzejnik posiada tryb. Jak sie okreci termostat to tam na śrubce są cyferki. O- wyłączony ...

mateusz hauer

pytanie - na ile takie badania są miarodajne ? rozumiem że wykonane jako jedynie nie są dobrą po...

Tel.: 61 864 36 55 E-mail: biuro@symetria.pl
Agencja Interaktywna Symetria jest częścią Grupy Symetria