Badania użyteczności a różnice kulturowe

Badania użyteczności w różnych krajach na świecie przebiegają w odmienny sposób. Poniższy raport zawiera wskazówki, które członkowie UX Alliance zebrali w trakcie przeprowadzania międzynarodowych badań użyteczności.

Ma na celu pomoc w uniknięciu błędów, z którymi można się spotkać przeprowadzając analizy za granicą.

Autorem raportu jest UX Alliance – międzynarodowe stowarzyszenie skupiające ekspertów usability na całym świecie. Nasi członkowie pochodzą z 24 krajów i pracowali wspólnie przy około 250 międzynarodowych projektach, testowanych w ponad 30 państwach, w których udział brało 15, 000 uczestników. Polskim współautorem raportu jest agencja Symetria, członek UX Alliance od 2009 roku.
Międzynarodowe badania użyteczności serwisów różnią się od badań klasycznych. Wiążą się z koniecznością uzyskania pełnej porównywalności wyników, co sprawia, że proces zarządzania projektem jest dużo bardziej skomplikowany. Podejmując decyzję o wzięciu udziału w tego rodzaju badaniu, należy zdawać sobie sprawę z mogących wystąpić utrudnień, które spowodowane są przez różnice kulturowe.

Jak różnice kulturowe wpływają na badania użyteczności?

Prezentacja omawia aspekty dotyczące planowania badań, przebiegu sesji i interpretacji wyników. W raporcie znajduje się także mapa przedstawiająca ilość internautów w krajach objętych analizą. Czy wiedzieliście, że w Brazylii podczas badań panuje nieformalna atmosfera i nie jest niczym wyjątkowym witanie się z uczestnikiem poprzez pocałunek?
W Japonii zaś występuje duża tendencja do wybierania średniej wartości podczas wypełniania ankiet i kwestionariuszy. Większość uczestników wybierze neutralną wartość, gdyż w kulturze tej rzadko wyraża się silne uczucia czy emocje. Skrajne odpowiedzi jak „Bardzo dobrze/lubię to” czy „Bardzo źle/nie lubię tego” są wybierane rzadko.
Zapraszamy do zapoznania się z resztą ciekawostek!
Pobierz raport: http://www.symetria.pl/roznice_kulturowe.pdf

Damy Ci znać o nowych wpisach

(publikujemy ok. 2 artykuły miesięcznie).

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *