Ale którą koncepcję wybrać? Eye tracking pomoże!

Jest to dylemat, przed którym staje każda osoba pracująca w Marketingu. Gdy są nam dostarczone dwie koncepcje i oba pomysły są godne uwagi, to który z nich będzie bardziej przyciągał uwagę i pozwoli bardziej zapamiętać nasz przekaz? Firma Tobii wiodący producent software’u i hardware’u do eye trackingu opublikował na Youtube film z przeprowadzonych badań, w których szuka odpowiedzi na te pytania.

Firma Tobii przeprowadziła badania, w których zademonstrowała możliwości ich eye trackera ( Tobii T60 XL ). W projekcie wzięło udział 100 uczestników. Frima Tobii zbadała, która z dwóch przedstawionych koncepcji reklamy bardziej skupia wzrok na istotnych elementach grafiki (logo firmy, slogan itp.). Połowie uczestników pokazano reklamę A, z kolei drugiej połowie pokazano reklamę B.

Film z badania:


Przeprowadzony został także drugi test, podczas którego zbadana została siła przyciągania wzorku dwóch różnych wersji opakowań tego samego produktu stojącego na sklepowej półce.

Film z badania:

Więcej :/h3>

Damy Ci znać o nowych wpisach

(publikujemy ok. 2 artykuły miesięcznie).