We make users buy

Proud member of UX Alliance

5 porad jak napisać skuteczną stronę „O nas”

5 porad jak napisać skuteczną stronę „O nas”

Wyobraźmy sobie taką sytuację: zostaliśmy zmuszeni do odnalezienia firmy, która wykona dla nas pewną specjalistyczną usługę, dajmy na to renowację zabytkowego Mercedesa. Jako że nigdy w życiu nie mieliśmy styczności z firmami, które zajmowałyby się podobnymi czynnościami, uruchamiamy wyszukiwarkę Google i wpisujemy w nią odpowiednie słowo kluczowe…

Tak oto trafiamy na kilka stron www odpowiednich zakładów usługowych.  Oprócz zapoznania się z kosztami, ich lokalizacją, itp., dobrze byłoby w jakiś sposób wywnioskować czy mają one odpowiednie doświadczenie i czy możemy im zaufać.  Odwiedzamy więc sekcję  „o nas” lub „o firmie”. Od tego, co na niej znajdziemy zależy bardzo wiele.  Co powinniśmy tam znaleźć, żeby skorzystać z usług tej, a nie innej firmy?

Kluczowe czynniki strony o nas

Guru brandingu – Seth Godin zaproponował niedawno kluczowe jego zdaniem czynniki, dotyczące tego jak w korzystnym świetle przedstawić swoją firmę. W wolnym tłumaczeniu brzmią one następująco:

1. Mowa trawa- „dostarczamy zaawansowane rozwiązania technologiczne, ukierunkowane na wywołanie efektu synergii, poprzez optymalizacje i uspójnienie procesów biznesowych w Państwa firmie”  -  zdanie to oznacza dla użytkownika stratę czasu, który musi poświęcić na jego przeczytanie i głowienie się nad sensem tych słów. Piszmy językiem prostym, choć nie prostackim, bez górnolotnych, nic nie znaczących frazesów. Jeśli nie wiemy co pisać, lepiej nie piszmy nic w ogóle.

2. Pan/Pani z Istocka- ile razy zdarzyło Wam się odwiedzić jakiś serwis www i zauważyć na nim zdjęcie dziwnie znajomej osoby. Widzieliście ją już bowiem na kilku innych serwisach, gdzie najczęściej podpisana była jako „nasz pracownik Pan Kowalski” lub „nasza klientka Pani Nowak”. Zdjęcie z Istocka udające prawdziwą sylwetkę pracownika można wyczuć na kilometr, co oczywiście nie wpływa pozytywnie na zaufanie. W tym momencie użytkownik zaczyna się zastanawiać, co jest z nimi nie tak, skoro nie pokazują swoich prawdziwych twarzy?

3. Access denied – wydaje się to trywialne ale nadal wiele firm utrudnia potencjalnym klientom nawiązanie kontaktu. Nie chodzi tu tylko o nie podawanie podstawowych danych teleadresowych, lecz także o zmuszanie użytkownika do skorzystania z najbardziej niedogodnego kanału komunikacji, np. z tylko z formularza kontaktowego.

4. Bądź człowiekiem – zachowuj się po ludzku i tak samo traktuj swojego odbiorcę. Budowanie sztucznej bariery w postaci bardzo oficjalnego tonu nie jest najlepszym rozwiązaniem. Warto opowiedzieć mu historię, a nawet w niektórych wypadkach zwrócić się do użytkownika mniej formalnie.

5. Niech inni Cię chwalą – stosuj jak najwięcej wypowiedzi zadowolonych klientów, umieszczaj referencje ale pamiętaj tutaj o pkt. 2 – zarówno wypowiedzi jak i cytowane osoby mają być prawdziwe.

Przeczytaj też:

3 komentarzy

  1. Krzysiek - 08.01.2013 21:52

    Dobry artykuł w stu procentach się z tobą zgadzam… pozdrawiam

      Cytuj  Odpowiedz

  2. Budex - 12.01.2013 22:23

    Taa, moim ukochanym motywem na stronach jest właśnie mowa trawa oraz mowa „my”: jesteśMY, robiMY, oferujeMY. A co z tego ma klient?

    Choć najfajniejsze są strony-wizytówki bez treści, które lubię nazywać „dzień dobry, jesteśmy firmą, kupujcie!”

      Cytuj  Odpowiedz

  3. lukas - 07.03.2018 16:49

    akurat uzycie formularaza jest najlepsza opcja zamiast adresu email

      Cytuj  Odpowiedz

Skomentuj



Autorzy

Autorem bloga jest agencja e-biznes Symetria.

Od 1998 roku doradzamy i wykonujemy wdrożenia dla największych polskich firm.

Specjalizujemy się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w sieci.

Doświadczenie Symetrii budują także, odnoszące sukces, własne projekty: Sympatia.pl, Vitalia.pl oraz Trener.pl.

Dowiedz się więcej o autorach bloga

Newsletter

Zapis na newsletter oznacza akceptację regulaminu.

Ostatnie komentarze

Kasia

Kazdy grzejnik posiada tryb. Jak sie okreci termostat to tam na śrubce są cyferki. O- wyłączony ...

Cart

Technologia walidacji poprzez skan twarzy jest coraz popularniejsza. I dobrze moim zdaniem jest to j...

Mateusz

Macie mnie, pierwszy akapit mnie kupił :) Muzeum whisky, zazdroszczę!

Julia

Bardzo ciekawy post, ale mam jedną uwagę. Możecie wprowadzić możliwość powiększania zdjęć ...

lukas

akurat uzycie formularaza jest najlepsza opcja zamiast adresu email

Tel.: 61 864 36 55 E-mail: biuro@symetria.pl
Agencja Interaktywna Symetria jest częścią Grupy Symetria